Volkswagen, Techniek, TSI, Over Volkswagen

TSI.

Bij de TSI-benzinemotoren van Volkswagen is de motorinhoud kleiner dan voorheen. Toch zijn deze motoren krachtiger door onder andere een directe inspuiting. Ze leveren daardoor maximale power terwijl het verbruik laag blijft.

Compacter en krachtiger.

TSI houdt in dat de motor zowel een turbo als een mechanische compressor heeft. Vroeger was er voor veel vermogen een motor nodig met een grote cilinderinhoud. De TSI-technologie maakt het mogelijk om uit een motor met een kleinere cilinderinhoud meer vermogen te halen dan een motor met een grote cillinderinhoud.

Volkswagen Technieken TSI Compacter

Minder brandstofverbruik, maar meer kracht.

De TSI-motor haalt uit een motor met relatief kleine cilinderinhoud grote kracht. Dit zorgt voor een gunstiger brandstofverbruik ten opzichte van conventionele motoren. Daarnaast zijn TSI-motoren lichter, wat ook een steentje bijdraagt aan de brandstof besparing.

Volkswagen Technieken TSI Brandstofverbruik

Kleinere cilinderinhoud, krachtigere motor.

Het idee van Volkswagen achter de TSI-motor is om uit een kleinere cilinderinhoud maximale kracht te halen bij een minimaal verbruik. Door een reductie van de cilinderinhoud werd een beter motorrendement behaald, omdat er minder wrijvingsverliezen optreden. Bovendien is het voordeel van kleinere motoren dat ze lichter zijn.

Volkswagen Technieken TSI Cilinderinhoud
Volkswagen DSG Technieken
Wil je meer weten over de technieken van Volkswagen?