Veelgestelde vragen

ID. Software 3.2

Veelgestelde vragen Softwareupdate 3.2

Voor wie is deze update?
Voor wie is deze update?
Voor elke klant met een Volkswagen ID. welke beschikt over software versie 3.0 of lager. Jouw Volkswagen dealer weet of jij in aanmerking komt en nodigt je vanzelf uit wanneer er plek is in de planning. Je hoeft/kan zelf dus geen actie te ondernemen.
Mijn Volkswagen ID. heeft software versie 3.1. Heb ik ook recht op deze update?
Mijn Volkswagen ID. heeft software versie 3.1. Heb ik ook recht op deze update?
Deze update is nog niet beschikbaar voor Volkswagen ID’s met software versie 3.1. Jouw Volkswagen dealer informeert je zodra deze beschikbaar is.
Hoe maak ik een afspraak voor de software-update?
Hoe maak ik een afspraak voor de software-update?

Je hoeft zelf geen actie te ondernemen. Jouw Volkswagen dealer nodigt je uit wanneer je aan de beurt bent.


Hoe lang duurt het installeren van de ID. Software 3.2 update?
Hoe lang duurt het installeren van de ID. Software 3.2 update?
Je moet rekenen met ongeveer een werkdag voor installatie van de update.
Kan ik het installeren van de software-update ook zelf doen, bij mij thuis?
Kan ik het installeren van de software-update ook zelf doen, bij mij thuis?
Voor deze specifieke update kan dit niet.
Zullen toekomstige software-updates weer Over-the-Air (online) beschikbaar zijn?
Zullen toekomstige software-updates weer Over-the-Air (online) beschikbaar zijn?
Het is onze doelstelling om updates Over-the-Air beschikbaar te maken wanneer dat technisch mogelijk is. Als een bezoek aan de werkplaats noodzakelijk is, word je daar altijd tijdig over geïnformeerd.
Krijg ik vervangend vervoer terwijl de update voor mijn ID. wordt uitgevoerd?
Krijg ik vervangend vervoer terwijl de update voor mijn ID. wordt uitgevoerd?
Jazeker. Je Volkswagen dealer zorgt ervoor dat je zonder kosten vervangend vervoer krijgt tijdens deze update.
Waarom moet ik software-updates installeren in mijn ID.?
Waarom moet ik software-updates installeren in mijn ID.?
Volkswagen raadt aan uitstaande software-updates meteen en met regelmaat te installeren. Je profiteert op die manier van nieuwe en verbeterde functies. Je moet altijd de vorige update uitgevoerd hebben om de volgende te kunnen installeren.
Is deze update gratis?
Is deze update gratis?
Ja, aan de update zijn voor jou geen kosten verbonden.
Ben ik mijn fabrieksgarantie kwijt als de update niet wordt geïnstalleerd?
Ben ik mijn fabrieksgarantie kwijt als de update niet wordt geïnstalleerd?
Nee, het niet installeren van de update heeft geen gevolgen voor je garantie.
Waar kan ik inzien welke softwareversie op mijn auto geïnstalleerd is?
Waar kan ik inzien welke softwareversie op mijn auto geïnstalleerd is?
Selecteer in het infotainment-systeem ‘Instellingen > systeeminformatie’.

Heb je nog vragen?

We kunnen ons voorstellen dat een software update vragen bij je oproept. Op de speciale pagina's over elke software update vind je antwoord op de meest gestelde vragen. Kom je er niet helemaal uit? Neem dan contact op met je Volkswagen dealer. Hij of zij helpt je graag verder. Ook kan je terecht bij de Volkswagen klantenservice via 088 - 0330109 en via [email protected].

Neem contact op met je Volkswagen dealer

Ontdek alle functionaliteiten