Veelgestelde vragen over het coronavirus en Volkswagen

Volkswagen Contact

Vanuit Volkswagen volgen we de ontwikkelingen omtrent het coronavirus (COVID-19) op de voet. Wij realiseren ons meer dan ooit hoe belangrijk het is dat wij, ook in deze periode, jouw mobiliteit kunnen verzorgen. Met onderstaande veelgestelde vragen informeren wij je graag over onze maatregelen. Wanneer de situatie daarom vraagt, worden deze maatregelen verder aangescherpt. 

Staat je vraag er niet bij of is het antwoord niet geheel duidelijk? Neem dan contact op met onze klantenservice via telefoonnummer  0800 - 5557000 (ma t/m za 08:00-20:00). Je kan ook je vraag via onze social kanalen of e-mail stellen. Bekijk alle opties op onze contactpagina.

We nemen de volgende maatregelen:

  • We begroeten je contactloos
  • We houden 1,5 meter afstand
  • Alle medewerkers wassen regelmatig en grondig hun handen
  • Onze monteurs dragen handschoenen en gebruiken stuur-, stoel- en pookhoezen
  •  We ontsmetten voor gebruik je vervangende vervoer (fiets/auto)
  •  Extra ontsmetting van balies, deurklinken, meubels en pinapparaten
  •  We accepteren het liefst pinbetalingen om zo fysiek contact te vermijden
  •  Als je zelf gezondheidsklachten hebt, willen we je vragen om het bezoek uit te stellen en plannen we graag een nieuwe afspraak

Service van Volkswagen:

  • Bij pech staan we 24 uur per dag voor je klaar: 0800 - 555 7000
  • Voor een kleine reparatie kan je bij ons terecht zonder afspraak. Kleine reparaties zijn bijvoorbeeld het vervangen van een defect lampje, repareren of vervangen van een lekke band of het vervangen van een lege accu en ook het bijvullen van olie
  • Plan eenvoudig een werkplaatsafspraak online in. Wil je de werkplaatsafspraak later verzetten of annuleren, dan is dat geen probleem. Neem daarvoor contact op met je dealer

Vragen over openingstijden

Hoe is de bereikbaarheid van Volkswagen Nederland?
Hoe is de bereikbaarheid van Volkswagen Nederland?
Onze klantenservice is bereikbaar en staat graag voor je klaar. Je kunt contact opnemen met klantenservice via telefoonnummer  0800 - 5557000 (ma t/m za 08:00-20:00). Je kan ook je vraag via onze social kanalen of e-mail stellen. Bekijk alle opties op onze contactpagina.

 

Zijn Volkswagen dealervestigingen open?

Zijn Volkswagen dealervestigingen open?

Jazeker, onze Volkswagen dealers en servicepartners zijn open. Alle vestigingen nemen de voorzorgsmaatregelen in acht om de veiligheid en gezondheid van iedereen te waarborgen. Mogelijk zijn er gewijzigde openingstijden van toepassing. Via onze dealerlocator vind je de contactgegevens van de dichtstbijzijnde dealer.

Vragen over een (nieuwe) auto

Is het wel veilig om langs te komen?

Is het wel veilig om langs te komen?

In deze onzekere tijden begrijpen wij volledig dat je misschien aarzelt om één van onze dealers te bezoeken. Weet dat onze dealers alle geadviseerde voorzorgsmaatregelen hebben getroffen om jouw gezondheid te beschermen. Onze gehele organisatie volgt de richtlijnen van het RIVM. Dit houdt onder andere in dat we contactloos begroeten en zowel onderling als met jou tenminste 1,5 meter afstand bewaren. In alle vestigingen is extra aandacht voor het naleven van de hygiëneprocedures. In de werkplaats werken we met stuur- en stoelhoezen en desinfecterende middelen. Alle medewerkers met klachten blijven thuis. Als je zelf gezondheidsklachten hebt willen we je vragen om het bezoek uit te stellen en plannen we graag een nieuwe afspraak. 
Ik heb een nieuwe auto besteld, hoe zit het met levering?
Ik heb een nieuwe auto besteld, hoe zit het met levering?
Aangezien de levering van jouw nieuwe Volkswagen afhankelijk is van het type auto dat je besteld hebt en het moment waarop, willen we je vragen contact op te nemen met jouw dealer. Zij kunnen je hier meer informatie over verstrekken. Jouw dealer kan je vervolgens op de hoogte brengen van de details van jouw bestelling.
Ik wil een proefrit maken, kan dat?
Ik wil een proefrit maken, kan dat?
Het is nog steeds mogelijk om een proefrit te maken. Neem contact op met je dealer om een afspraak te plannen en details af te stemmen. We ontsmetten voor de proefrit de auto en de verkoopadviseur zal op tenminste 1,5 meter afstand de details met u afstemmen.
Ik wil een nieuwe auto kopen, hoe doe ik dit?
Ik wil een nieuwe auto kopen, hoe doe ik dit?
Je bent van harte welkom in onze showroom waar we je graag helpen bij het uitzoeken of samenstellen van jouw ideale Volkswagen. Wil je liever eerst zelf aan de slag gaan of niet in de gelegenheid zijn om langs te komen? Neem dan contact op met een van onze dealers om te kijken wat de mogelijkheden zijn of ga naar onze configurator.

Vragen over service en onderhoud

Mijn auto heeft een reparatie/onderhoudsbeurt nodig, kan ik gewoon langskomen? 
Mijn auto heeft een reparatie/onderhoudsbeurt nodig, kan ik gewoon langskomen? 
Ja, onze werkplaatsen zijn geopend. Je kunt eenvoudig een afspraak maken via onze werkplaatsplanner. Je kunt ook telefonisch contact opnemen met een van onze servicepartners.
Ik heb al een werkplaatsafspraak gemaakt, gaat deze nog door?
Ik heb al een werkplaatsafspraak gemaakt, gaat deze nog door?
Ja, alle gemaakte werkplaatsafspraken gaan, zonder tegenbericht van de dealer, gewoon door.
Ik wil mijn werkplaatsafspraak verzetten of afzeggen, kan dat?
Ik wil mijn werkplaatsafspraak verzetten of afzeggen, kan dat?
Ja, je kunt geheel kosteloos een werkplaatsafspraak afzeggen of verplaatsen. Sommige dealers bieden ook service op locatie of een haal- en brengservice. Het afzeggen of verplaatsen van de werkplaatsafspraak is dan mogelijk niet nodig. Neem contact op met je dealer voor de mogelijkheden.
Kan ik mijn winterbandenwissel inplannen?
Kan ik mijn winterbandenwissel inplannen?
Ja, je kunt de winterbandenwissel gewoon inplannen bij je dealer.
Moet ik de APK nog steeds voor de vervaldatum laten uitvoeren?
Moet ik de APK nog steeds voor de vervaldatum laten uitvoeren?
Ja, de verplichting om op tijd een APK uit te voeren blijft. Tijdens een APK wordt de technische staat van een auto gecontroleerd waardoor de voertuigveiligheid op de Nederlandse wegen blijft gewaarborgd. Als je geen APK laat uitvoeren, dan kan je een boete krijgen. Kun je niet langskomen? Neem dan contact op met de dealer voor de mogelijkheden.
Hoe wordt omgegaan met mijn auto tijdens het onderhoud?
Hoe wordt omgegaan met mijn auto tijdens het onderhoud?
Onze gehele dealerorganisatie volgt de richtlijnen van het RIVM. Jouw auto wordt altijd met de grootste zorg behandeld. Onze monteurs dragen handschoenen. Daarnaast gebruiken we stoelhoezen, stuurhoezen en dekken we de versnellingspook af.
Ik heb een vervangende auto nodig. Is dit mogelijk?
Ik heb een vervangende auto nodig. Is dit mogelijk?
Jazeker, auto’s die worden gebruikt voor vervangend vervoer worden grondig gereinigd voorafgaand aan de inzet. Er wordt extra schoongemaakt met veel aandacht voor onderdelen die veelvuldig worden aangeraakt.
Kan mijn auto ook thuis afgeleverd worden?
Kan mijn auto ook thuis afgeleverd worden?
Neem contact op met uw dealer om te kijken wat de mogelijkheden zijn voor een eventuele levering aan huis. Via de dealerlocator vind je de contactgegevens van je dealer.
Wordt er nog pechhulp verleend?
Wordt er nog pechhulp verleend?
Onze Pechhulp volgt de richtlijnen van het RIVM. Zo proberen we het fysieke contact te minimaliseren en tegelijkertijd om jou mobiel te houden. Hoe dit eruit ziet, zal van geval tot geval verschillen. Wellicht ervaar je tijdelijk andere service dan je van ons gewend bent, maar wij willen geen enkel risico nemen voor jouw en onze eigen veiligheid en gezondheid. Wij hopen op je begrip voor deze uitzonderlijke situatie. Heb je pechhulp nodig? Bel de mobiliteit service: 0800 - 555 7000.
Ik kan mijn onderhoud niet tijdig uitvoeren. Behoud ik het recht op pechhulp?
Ik kan mijn onderhoud niet tijdig uitvoeren. Behoud ik het recht op pechhulp?
Als je ten gevolge van de huidige situatie (COVID-19) niet op tijd jouw onderhoud kunt uitvoeren, (zonder dat sprake is van onzorgvuldigheid/opzettelijkheid) behoud je het recht op mobiliteitsservice. We vragen je wel om zo snel mogelijk het onderhoud alsnog uit te voeren.
Mijn garantie vervalt binnenkort maar ik kan de klacht niet tijdig laten verhelpen.
Mijn garantie vervalt binnenkort maar ik kan de klacht niet tijdig laten verhelpen.
Wanneer jouw fabrieksgarantie (geldigheidsduur is 24 maanden) afloopt in de periode van 1 maart t/m 31 mei 2020, dan wordt de fabrieksgarantie met 3 maanden verlengd. We vertrouwen erop dat je hiermee voldoende tijd hebt om alsnog jouw klacht te kunnen laten verhelpen.

Vraag het je dealer

Wanneer je vragen hebt over je Volkswagen, kun je ook bij je dealer terecht. Onze dealers doen er alles aan om je in deze bijzondere tijd van dienst te kunnen zijn.

Neem contact op met je dealer

Wij staan voor je klaar

Heb je een vraag over de aanschaf, onderhoud of andere diensten van Volkswagen? Onze klantenservice staat voor je klaar, via verschillende kanalen.

 

Neem contact op met onze klantenservice