Mijn Volkswagen app.

  • Nieuw design
  • Nieuwe features
  • Nu te downloaden
Mijn Volkswagen App

Nu weet je echt alles over je Volkswagen.

Dankzij de Mijn Volkswagen app en de bijbehorende module ben je altijd verbonden met je Volkswagen. De module stuurt continu alle belangrijke informatie over jouw auto naar je mobiele telefoon. Bestel de module, laat hem gratis inbouwen bij je Volkswagen-dealer en download de app.

Belangrijkste features van de Mijn Volkswagen app.

Mijn Volkswagen App

Parkmobile.

Dankzij de integratie van Parkmobile betaal je voortaan parkeerkosten gewoon via de app. Je krijgt automatisch een melding op je smartphone wanneer je de auto parkeert in een betaald parkeerzone. Vervolgens stopt de betaling automatisch als je weer wegrijdt. Zo betaal je nooit te veel.
Mijn Volkswagen App

Private Lease.

Heb jij een Private Lease Volkswagen? Dan zie je in de app gemakkelijk hoeveel kilometers je nog kunt rijden op basis van je contract. Bekijk ook hoeveel je bijbetaalt voor extra kilometers of hoeveel je terug krijgt als je minder rijdt. Wijk je structureel af van je gekozen aantal kilometers? Dan krijg je een melding en pas je dit met één telefoontje aan.

Meld diefstal.

Je Volkswagen gestolen? Met de app rapporteer je dit direct bij de politie. Ook geef je ze makkelijk toestemming om het voertuig te traceren. Zo is de kans een stuk groter dat jij snel weer in je eigen Volkswagen rijdt.

Dit kun je nog meer met de app.

  • Houd je zakelijke en privé ritten bij
  • Controleer accu- en bandenspanning
  • Controleer of je auto op slot staat
  • Direct contact met pechhulp
  • Check de waarschuwingslampjes
  • Rij zuiniger met Rijstijlscore
  • Check gemakkelijk of je auto op de handrem staat
  • ... en of je deuren vergrendeld zijn
  • Vind terug waar je geparkeerd staat
  • Zie direct of je moet tanken
  • Krijg een seintje wanneer het tijd is voor een servicebeurt of APK
Nieuw in de app.
  • Nieuwe frisse look
  • Gedetailleerde rijstijl score
  • Handige onderhoudstips & -video's
  • Vind de handleiding voor jouw model
  • Diefstal melden & direct overdragen aan de politie
  • Jouw digitale instructieboekje

Jouw privacy op de eerste plek.

Volkswagen hecht veel belang aan privacy en de bescherming van persoonsgegevens. Zo kies je je eigen voorkeursdealer en kun je desgewenst de historische ritgegevens verwijderen.

Lees meer
Bestel de module

Bestel de module.

Je Volkswagen klaar voor de Mijn Volkswagen app. Via de webshop bestel je eenvoudig een Connected Car module. De Volkswagen dealer bij jou in de buurt installeert hem vervolgens gratis voor je.

Bestel direct

Download App store

Mijn Volkswagen voor iPhone.

Download de app via de App Store. Heb je een iPhone en beschikt je Volkswagen een Mijn Volkswagen module? Download dan direct de app via de App Store.

Download voor iPhone

Download Google play

Mijn Volkswagen voor Android.

Download de app via de Google Play Store. Wil je de Mijn Volkswagen app op je Android toestel installeren? Download dan de Android app via de Google Play Store.

Download voor Google Play

Veelgestelde vragen.

Is mijn Volkswagen geschikt voor de Mijn Volkswagen app?
Is mijn Volkswagen geschikt voor de Mijn Volkswagen app?
Heb je een Volkswagen Polo, Golf, Passat, Tiguan, T-Roc of Touran vanaf bouwjaar 2010? Dan heb je vanaf nu ook de mogelijkheid om gebruik te maken van de Mijn Volkswagen app. Je kunt de app eenvoudig activeren door de module online te bestellen in de Volkswagen webshop. Bij de Volkswagen dealer wordt vervolgens een speciale module in je Volkswagen gemonteerd. Deze heeft een simkaart en kan zo continu je smartphone informeren over de wagenstatus. Bestel hier de module in de webshop.
Wat kost het?
Wat kost het?
De Mijn Volkswagen app is gratis, maar om hem te kunnen gebruiken heb je wel een Mijn Volkswagen Module in je auto nodig. In de module zit een sim-data kaart waarmee je 3 jaar binnen EU onbeperkt gebruik kunt maken van de Mijn Volkswagen app. De module is beschikbaar voor bijna alle modellen vanaf 2008. Kijk in de webshop of de module ook geschikt is voor jouw Volkswagen.
Klopt het dat ik een schermbeveiliging in moet stellen voordat ik de app kan gebruiken?
Klopt het dat ik een schermbeveiliging in moet stellen voordat ik de app kan gebruiken?

Dat klopt. Dit is ingebouwd om jouw privacy optimaal te beschermen.

Ik zie niet alle ritten die ik gemaakt heb. Zijn deze gegevens verloren? En kan ik deze ritten nog downloaden? 
Ik zie niet alle ritten die ik gemaakt heb. Zijn deze gegevens verloren? En kan ik deze ritten nog downloaden? 

De ritgegevens zijn niet verloren. Waarschijnlijk zijn ze nog niet verwerkt. Ze worden dan zo spoedig mogelijk aangevuld.

Binnen een aantal weken wordt de knop toegevoegd die het mogelijk maakt om de ritten te downloaden. (Alleen mogelijk indien het rittenadministratie abonnement aangeschaft is).

Indien u deze gegevens dringend nodig heeft, kunt u per e-mail een verzoek doen aan: info@mindmobility.nl

Niet al mijn voertuiggegevens zijn zichtbaar. Hoe kan dat?
Niet al mijn voertuiggegevens zijn zichtbaar. Hoe kan dat?

Afhankelijk van het model en type zijn in een aantal gevallen een deel van de voertuiggegevens niet beschikbaar. Deze kunnen helaas niet getoond worden in de app.

Wat kan ik doen met de Fleet functie?
Wat kan ik doen met de Fleet functie?
De Fleet functie is speciaal voor wagenparkbeheerders. Hiermee krijg je een overzicht van onder andere welke auto's actief zijn, welke beschikbaar zijn en welke onderhoud nodig hebben. Bekijk de Fleet pagina om meer te weten.
Wanneer komt er een nieuwe update beschikbaar?
Wanneer komt er een nieuwe update beschikbaar?
Er is op 18 juni een update doorgevoerd. Met deze release verbeteren we de stabiliteit van de app en voorkomen we dat je wordt uitgelogd indien er geen connectie is of voertuiggegevens niet kunnen worden opgehaald. Daarnaast is de voertuiglocatie weer zichtbaar op de kaart. Binnenkort volgen meer updates.
Wat zijn de gebruikersvoorwaarden?
Wat zijn de gebruikersvoorwaarden?

De gebruikersvoorwaarden kan je vinden op de gebruikersvoorwaarden pagina .

Registratie & Inlog.

Waar vind ik mijn QR-code?
Waar vind ik mijn QR-code?

Alle nieuwe Volkswagen modellen die voorzien zijn van een Mijn Volkswagen app, hebben een QR-code. Je vindt de QR-code op de deurstijl van de bestuurdersdeur en in het instructieboekje van je Volkswagen.

Lees meer.

Het aanmelden met mijn “E-mailadres” en “Wachtwoord” werkt niet. Wat kan ik doen?
Het aanmelden met mijn “E-mailadres” en “Wachtwoord” werkt niet. Wat kan ik doen?

Sluit de app en start deze opnieuw. Indien dit niet lukt, vraag dan een nieuw wachtwoord aan door op de tekst “Nieuw wachtwoord aanvragen” te drukken. Een email, met daarin een verificatie-code, wordt direct gestuurd. Houd er rekening mee dat zowel het opgegeven “E-mailadres” als “Wachtwoord” hoofdlettergevoelig zijn.

Ik moet meermaals mijn “E-mailadres” en “Wachtwoord” invoeren, ook al heb ik eerder ingelogd met de verificatiecode. Waarom is dit?
Ik moet meermaals mijn “E-mailadres” en “Wachtwoord” invoeren, ook al heb ik eerder ingelogd met de verificatiecode. Waarom is dit?

Vanuit privacy oogpunt is deze extra beveiliging ingebouwd op het moment dat de verbinding met het platform verbroken is; bijvoorbeeld bij geen verbinding via 4G of Wi-Fi.

Ik kan mijn verificatiecode niet invoeren want ik zie geen toetsenbord op mijn Android-toestel. Wat kan ik doen?
Ik kan mijn verificatiecode niet invoeren want ik zie geen toetsenbord op mijn Android-toestel. Wat kan ik doen?

Druk op één van de “ *-velden ”, welke aangeeft hoeveel cijfers van de 4-cijferige code ingevoerd zijn, en het toetsenbord zal verschijnen.