Service.

Volkswagen mobiliteitsservice.

smartphone pech

Volkswagen Mobiliteitsservice.

Rij je een nieuwe Volkswagen? Dan heb je recht op gratis mobiliteitsservice tijdens de fabrieksgarantie van 2 jaar. Laat je Volkswagen onderhouden bij de Volkswagen-dealer en je behoudt ook daarna het recht op de gratis pechhulp met de Volkswagen Mobiliteitsservice.

Download de mobiliteitsbrochure

Pech in Nederland
Bel de Mobiliteitsservice

0800 - 555 7000
voor hulp in Nederland
Pech in het buitenland
Bel de Mobiliteitsservice 

+31 800 555 7000
Voor hulp in het buitenland
Taalproblemen of geen verbinding?

Bel +31 33 4949101 (alternatief, niet gratis)

Wat te doen bij pech in Nederland?

  1. Zorg dat je op een veilige plaats staat en de benodigde veiligheidsmaatregelen neemt. Denk hierbij aan een hesje en een gevarendriehoek.
  2. Bel Volkswagen Mobiliteitsservice op 0800-5557000
  3. Houd je Volkswagen Serviceboekje met de onderhoudsgegevens bij de hand.
  4. De medewerker vraagt je enkele vragen over de kilometerstand, naam en plaats van je dealer, onderhoud en de meldcode (dit zijn de laatste 4 cijfers van het chassisnummer)
  5. Zorg dat je je locatie weet, zodat je dit kan doorgeven met een wegnummer en kilometeraanduiding. Het is ook belangrijk dat je weet tussen welke plaatsen je staat.
  6. Zodra de benodigde gegevens werkt zijn, zal de alarmcentrale van Volkswagen Mobiliteitsservice de hulpverlening opstarten. Bij problemen kan je eventueel weer terugbellen naar de alarmcentrale.

 

Veelgestelde vragen.

Wanneer schakel ik de Volkswagen Mobiliteitsservice in?
Wanneer schakel ik de Volkswagen Mobiliteitsservice in?
Als je onverhoopt pech krijgt met je Volkswagen. Het maakt niet uit wáár je pech krijgt: op je eigen oprit, of elders in Nederland of Europa. Ook bij (ruit)schade kun je de Mobiliteitsservice inschakelen. Bij twijfel zal de Volkswagen alarmcentrale je informeren over de mogelijkheden.
Hoe werkt Volkswagen Mobiliteitsservice?
Hoe werkt Volkswagen Mobiliteitsservice?
Wanneer je de Mobiliteitsservice belt, wordt de dichtstbijzijnde Volkswagen dealer ingeschakeld of de ANWB Wegenwacht. Bij stranding op een Nederlandse snelweg of N-weg zul je altijd worden geholpen door de ANWB Wegenwacht.

Wat als directe reparatie niet mogelijk is?

Soms is reparatie ter plaatse niet mogelijk. In dat geval is vervoer van je auto naar het dichtstbijzijnde dealerbedrijf nodig. Als daar na diagnose blijkt dat reparatie binnen 3 uur niet mogelijk is, dan komen wij in overleg met jou tot de beste oplossing: andere vervoersmogelijkheid zoals taxi of openbaar vervoer (tot maximaal 77,-) of; vervangende auto voor de duur van de reparatie (tot maximaal 3 dagen) of; hotelovernachting voor jou en je passagiers (maximaal 1 nacht incl. ontbijt). De kosten voor deze hulpverlening zijn voor rekening van Volkswagen. Mocht het voorkomen dat je één van deze services zelf voor moet schieten, dan kun je de kosten bij terugkomst in Nederland declareren bij jouw Volkswagen dealer. Uiteraard dien je dan wel over een factuur te beschikken.
Wat valt niet onder de Volkswagen Mobiliteitsservice?
Wat valt niet onder de Volkswagen Mobiliteitsservice?
Als je de Mobiliteitsservice belt, zal de meldkamer controleren of je pech onder de dekking van de Mobiliteitsgarantie valt. Een aantal zaken is namelijk uitgesloten:

• Pech veroorzaakt door eigen toedoen.
• Caravan, aanhanger of vouwwagen, hiervoor kun je een additionele reisverzekering afsluiten.
• Pech door oorzaken van buitenaf, zoals door: 
• Verkeerd ingebouwde achteraf-accessoires. 
• Sleutel in afgesloten auto. 
• Geen of verkeerde brandstof in tank. 
• Vastgevroren onderdelen. 
• Niet-uitgevoerd onderhoud of niet-uitgevoerde geadviseerde reparaties. 
• Ongeval of gevolgen daarvan. 
• Diefstal of poging daartoe.

Wat gebeurt er als ‘mijn pech’ niet onder Volkswagen Mobiliteitsservice valt?

Je kunt dan veelal wel een beroep doen op onze hulpverlening, maar de kosten zijn dan voor eigen rekening. Pechhulp voor eigen rekening is sowieso niet mogelijk op een snelweg of N-weg; je dient dan de ANWB Wegenwacht in te schakelen.
Welke voorwaarden en aanvullende bepalingen gelden er voor de Volkswagen Mobiliteitsservice?
Welke voorwaarden en aanvullende bepalingen gelden er voor de Volkswagen Mobiliteitsservice?

Elke nieuwe Volkswagen valt onder de Mobiliteitsservice tijdens de fabrieksgarantie van 2 jaar. Je behoudt het recht op Mobiliteitsservice als je daarna onderhoud volgens de voorschriften laat uitvoeren door een officiële Volkswagen dealer. 

De Mobiliteitsservice geldt voor elke Volkswagen personenauto, camper, Caravelle of Multivan geleverd na augustus 1995. En voor elke Volkswagen Bedrijfswagen geleverd na juni 1997. De Mobiliteitsgarantie is beperkt tot het recht op de hiervoor omschreven hulpverlening. Alle overige kosten, schade en gevolgschade komen niet voor vergoeding in aanmerking. De Volkswagen-organisatie is niet aansprakelijk voor schade die op enige wijze het gevolg is van het uitvoeren van reparaties, het bieden van een hotelovernachting en/of het inzetten van vervangend vervoer. Voor vragen over de Mobiliteitsservice kun je contact opnemen met je Volkswagen dealer.

Wat vergoed de Volkswagen Mobiliteitsservice en wat niet?
Wat vergoed de Volkswagen Mobiliteitsservice en wat niet?

Mobiliteitsservice betekent dat de hulpverlener je kosteloos zal proberen op weg te helpen. Lukt dit ter plekke niet? Dan wordt jouw auto kosteloos naar de dichtstbijzijnde Volkswagen dealer vervoerd. Een reparatie bij de dealer valt niet onder de Mobiliteitsservice, maar wellicht wel onder de fabrieksgarantie, Verlengde Garantie of Das WeltAuto-dekking - als deze van kracht is.

Wel vergoed Niet vergoed
Hulp op plek van stranding, in binnen- en buitenland. Een eventueel noodzakelijke reparatie bij de dealer. 
Indien noodzakelijk: afslepen naar dealer.  Als jij of de vorige eigenaar onderhoud of reparaties niet of 
elders heeft laten uitvoeren. 
In overleg: onkostenvergoeding als auto niet binnen drie
uur gerepareerd kan worden bij dealer: 
- Alternatief vervoer, zoals taxi of openbaar vervoer (max €77). Of:
- Vervangende auto voor duur reparatie (max 3 dagen). Of:
- Hotelovernachting voor jou en je passagiers (max 1 nacht incl ontbijt). 
De Volkswagen Mobiliteitsservice wordt weer van kracht 
zodra je bij de Volkswagen dealer een grote beurt of 
Long Life onderhoudsbeurt en geadviseerde reparaties laat uitvoeren.
Vind een dealer.  

Niet vergoed 
Niet vergoed 
Wat is verplicht in het buitenland?
Wat is verplicht in het buitenland?
In het buitenland gelden vaak andere regels dan in Nederland. 

We vertellen je graag waar bepaalde hulpmiddelen verplicht zijn en onder welke voorwaarden. In veel landen zijn een veiligheidshesje en een gevarendriehoek in de auto verplicht. Dit geldt vaak ook voor een verbanddoos, reservelampjes en een brandblusser

Download onze vakantiewijzer
Volkswagen Service

Service. Voor iedere Volkswagen.

  • Altijd vooraf een offerte, dus geen verrassingen achteraf 
  • 2 jaar garantie op onderdelen en uitgevoerde werkzaamheden
  • Gratis 24 uur mobiliteitsservice in Europa
  • Altijd vervangend vervoer beschikbaar (o.a. gratis leenfiets)
  • Kleine reparaties worden direct verholpen
  • Altijd gebruik van originele onderdelen