Leusden,
27
maart
2024
|
09:00
Europe/Amsterdam

Beleef (toekomstige) sportiviteit: Volkswagen R-paviljoen in Autostadt

  • Nieuw Volkswagen R-paviljoen waar sportiviteit tot leven komt
  • Clubhuis-gevoel: alle liefhebbers en klanten van Volkswagen R zijn welkom
  • Komst van paviljoen valt samen met elektrische transitie van Volkswagen R 

Volkswagen R opent deze zomer in het Duitse Wolfsburg een eigen paviljoen in Autostadt. Dit wordt dé ontmoetingsplek voor alle liefhebbers en klanten van het premium performance-merk. Niet alleen omdat het actuele gamma er in de spotlights staat, maar ook omdat Volkswagen R hier toekomstgerichte (elektrische) technologieën en modellen onthult. 

Volkswagen R is hard op weg om een elektrisch performance-merk te worden. De introductie van nieuwe modellen, technologieën en designconcepten in het nieuwe paviljoen in Autostadt maakt deze transitie tastbaar. Het sportieve Volkswagen R-gevoel komt overal in het paviljoen tot leven. Zo is het mogelijk om in de simulators virtueel te racen op diverse circuits. De lounge biedt alle ruimte om alle R-indrukken eens rustig op een rijtje te zetten.     

Clubhuis in beweging

Het Volkswagen R-paviljoen is net als het merk zelf continu in beweging. Zo komen er wisselende exposities met thema’s als innovatie, design, performance parts en lifestyle-accessoires. Daarnaast is het paviljoen de ideale locatie voor de organisatie van bijvoorbeeld (klant)evenementen en bijeenkomsten van Volkswagen R-clubs. 

De ‘R’ van pure passie

Het premium performancemerk Volkswagen R is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de krachtigste en sportiefste Volkswagen-modellen. Daarmee staat het voor pure passie. Sinds de officiële start in 2002 heeft Volkswagen R al meer dan 300.000 tot de verbeelding sprekende modellen geproduceerd. Met 35.000 afgeleverde auto’s was 2023 voor Volkswagen R een recordjaar. De komst van het nieuwe paviljoen in Autostadt sluit perfect aan bij de ambitieuze toekomstplannen. Volkswagen R blijft zich richten op performance, design, innovatie en kwaliteit, de vier belangrijkste pijlers van het merk. Daarbij verschijnen gaandeweg steeds meer 100% elektrisch aangedreven modellen in het gamma.

De toekomst van mobiliteit 

Autostadt is de ‘brand experience’ van Volkswagen in Wolfsburg, de thuisbasis van het merk. In Autostadt draait alles om het verleden, het heden en de toekomst van mobiliteit. Dat wordt onder meer zichtbaar in de paviljoens van Volkswagen en van diverse andere merken van de Volkswagen Groep. Daarbij is Autostadt een belangrijke afleverlocatie: ook Nederlandse klanten kunnen hier hun nieuwe auto ophalen. Deze zomer krijgt Autostadt bovendien een oranje tintje: het Nederlands elftal gebruikt deze bijzondere locatie als thuisbasis tijdens het EK Voetbal

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.