Leusden,
12
augustus
2014
|
08:00
Europe/Amsterdam

Volkswagen-jongetje (9) maandwinnaar bij Gouden Loeki

Jongetje is Londense acteur, gekozen uit 36 kandidaten

De Volkswagen-commercial ‘Je zal er maar één hebben’ is door het Nederlands publiek gekozen tot leukste commercial van de maand juni. De film met het autorijdende jongetje bleef daarmee de pindakaasetende stervoetballer van Calvé en supermarkthamsters van AH voor. Het jongetje in de commercial is in werkelijkheid Tommie, een 9-jarige acteur uit Londen.

Voor de opnames werden 36 jongetjes gecast in de leeftijd van 7 tot en met 11 jaar. Tommie kreeg de rol vanwege zijn aanstekelijke lach en de chemie met de vrouwelijke hoofdrolspeler. De commercial werd dit voorjaar opgenomen in en rondom Amsterdam.

Geen meter gereden
Hoewel de film anders doet voorkomen, reed Tommie in werkelijkheid (uiteraard) geen meter met de Volkswagen Golf. Diverse sleepstangen, aanhangers en andere hulpmiddelen werden gebruikt voor de opnames en zijn in de digitale nabewerking uit het beeld ‘gepoetst’.
De commercial is de afgelopen maanden op alle Nederlandse televisiezenders te zien geweest en werd op filmsite Youtube al ruim 275.000 keer bekeken. Als blik achter de schermen publiceerde Volkswagen eerder ook een making of.


Ster Gouden Loeki
De Gouden Loeki wordt sinds 1995 jaarlijks uitgereikt door de Stichting Ether Reclame of STER. Elke maand publiceert de STER een lijst van tien genomineerden voor de jaarverkiezing. Het Nederlands publiek kan vervolgens online stemmen. Hieruit volgt een top 3, die meedingt naar de prijs tijdens een live-uitzending in december. Nederland kan tijdens deze uitzending via telefoon of sms op zijn of haar favoriete commercial stemmen.