Pechhulp voor je Volkswagen.

  • Weet wat je moet doen bij pech
  • Snel weer onderweg met de Volkswagen Mobiliteitsservice
  • Gratis pechhulp bij onderhoud volgens het boekje
smartphone pech

De Mobiliteitsservice staat voor je klaar.

Het is enorm vervelend als je met pech vast staat. Daarom is het doel van de Volkswagen Mobiliteitsservice om jou zo snel mogelijk weer op weg te helpen. Waar je ook bent in Europa.

Download de mobiliteitsbrochure

Neem direct contact op.

Pech in Nederland.
Bel de Mobiliteitsservice op

0800 - 555 7000
Pech in het buitenland.
Bel de Mobiliteitsservice op

+31 800 555 7000
Bij taalproblemen of geen verbinding.

Bel het alternatieve telefoonnummer (niet gratis) op

Bel +31 33 4949101

Wat te doen bij pech?

  1. Zorg dat je op een veilige plaats staat en de benodigde veiligheidsmaatregelen neemt. Zet bijvoorbeeld een gevarendriehoek neer en doe een veiligheidshesje aan.
  2. Bel Volkswagen Mobiliteitsservice op 0800-5557000.
  3. Houd je Volkswagen Serviceboekje met de onderhoudsgegevens bij de hand.
  4. De medewerker stelt je enkele vragen over de kilometerstand, naam en plaats van je dealer, onderhoud en de meldcode. Dit zijn de laatste 4 cijfers van het chassisnummer en vind je in het Volkswagen Serviceboekje.
  5. Zorg dat je weet waar je staat, zodat je het wegnummer en eventueel het hectometerpaaltje kan doorgeven. Het is ook belangrijk dat je weet tussen welke plaatsen je staat.
  6. Zodra de benodigde gegevens compleet zijn, zal de alarmcentrale van de Volkswagen Mobiliteitsservice de hulpverlening opstarten. Bij problemen kan je altijd weer bellen naar de alarmcentrale.

Gratis Mobiliteitsservice voor goed onderhouden Volkswagens.

Elke nieuwe Volkswagen heeft standaard al 2 jaar recht op de Volkswagen Mobiliteitsservice. Wil je ook daarna nog pechhulp van Volkswagen? Zorg er dan voor dat je auto goed onderhouden blijft. Als je het verplichte onderhoud bij de Volkswagen dealer laat uitvoeren, wordt de Mobiliteitsservice verlengd. Zo ben je altijd zeker van hulp bij pech. Wil je weten wat er allemaal onder de Volkswagen Mobiliteitsservice valt? Lees dan de brochure.

Veelgestelde vragen.

Wanneer schakel ik de Volkswagen Mobiliteitsservice in?
Wanneer schakel ik de Volkswagen Mobiliteitsservice in?
Je kunt ons altijd inschakelen wanneer je onverhoopt pech krijgt met je Volkswagen. Het maakt niet uit wáár je pech krijgt: op je eigen oprit, of elders in Nederland of Europa. Ook bij (ruit)schade kun je de Mobiliteitsservice inschakelen. Bij twijfel zal de Volkswagen alarmcentrale je informeren over de mogelijkheden.
Hoe werkt Volkswagen Mobiliteitsservice?
Hoe werkt Volkswagen Mobiliteitsservice?

Wanneer je de Mobiliteitsservice belt, wordt de dichtstbijzijnde Volkswagen dealer of de ANWB Wegenwacht ingeschakeld. Bij stranding op een Nederlandse snelweg of N-weg zul je altijd worden geholpen door de ANWB Wegenwacht.

Wat als directe reparatie niet mogelijk is?
 
Wat als directe reparatie niet mogelijk is?
 
Soms is reparatie ter plaatse niet mogelijk. In dat geval wordt je auto naar de dichtsbijzijnde dealer gebracht. Als daar na diagnose blijkt dat reparatie binnen 3 uur niet mogelijk is, dan vinden we samen met jou de beste oplossing. Dit is bijvoorbeeld een andere vervoersmogelijkheid, zoals een taxi of het openbaar vervoer (tot maximaal 77,-), een vervangende auto voor de duur van de reparatie (tot maximaal 3 dagen) of een hotelovernachting voor jou en je passagiers (maximaal 1 nacht incl. ontbijt). De kosten voor deze hulpverlening zijn voor rekening van Volkswagen. Mocht het voorkomen dat je één van deze services zelf voor moet schieten, dan kun je de kosten bij terugkomst in Nederland declareren bij jouw Volkswagen dealer. Uiteraard dien je dan wel over een factuur te beschikken.
Wat valt niet onder de Volkswagen Mobiliteitsservice?
Wat valt niet onder de Volkswagen Mobiliteitsservice?

Als je de Mobiliteitsservice belt, zal de meldkamer controleren of je pech onder de dekking van de Mobiliteitsgarantie valt. Een aantal zaken is namelijk uitgesloten:

- Pech veroorzaakt door eigen toedoen.
- Caravan, aanhanger of vouwwagen, hiervoor kun je een additionele reisverzekering afsluiten.
- Verkeerd ingebouwde achteraf-accessoires. 
- Sleutel in afgesloten auto. 
- Geen of verkeerde brandstof in tank. 
- Vastgevroren onderdelen. 
- Niet-uitgevoerd onderhoud of niet-uitgevoerde geadviseerde reparaties. 
- Ongeval of gevolgen daarvan. 
- Diefstal of poging daartoe.
- Andere oorzaken van buitenaf.

Wat gebeurt er als ‘mijn pech’ niet onder Volkswagen Mobiliteitsservice valt?
Wat gebeurt er als ‘mijn pech’ niet onder Volkswagen Mobiliteitsservice valt?
Je kunt dan meestal wel een beroep doen op onze hulpverlening, maar de kosten zijn dan voor eigen rekening. Pechhulp voor eigen rekening is sowieso niet mogelijk op een snelweg of N-weg. Je dient dan de ANWB Wegenwacht in te schakelen.
Welke voorwaarden en aanvullende bepalingen gelden er voor de Volkswagen Mobiliteitsservice?
Welke voorwaarden en aanvullende bepalingen gelden er voor de Volkswagen Mobiliteitsservice?

Elke nieuwe Volkswagen valt onder de Mobiliteitsservice tijdens de fabrieksgarantie van 2 jaar. Je behoudt het recht op Mobiliteitsservice als je daarna onderhoud volgens de voorschriften laat uitvoeren door een officiële Volkswagen dealer. 

De Mobiliteitsservice geldt voor elke Volkswagen personenauto, camper, Caravelle of Multivan geleverd na augustus 1995. En voor elke Volkswagen Bedrijfswagen geleverd na juni 1997. De Mobiliteitsgarantie is beperkt tot het recht op de hiervoor omschreven hulpverlening. Alle overige kosten, schade en gevolgschade komen niet voor vergoeding in aanmerking. De Volkswagen-organisatie is niet aansprakelijk voor schade die op enige wijze het gevolg is van het uitvoeren van reparaties, het bieden van een hotelovernachting en/of het inzetten van vervangend vervoer. Voor vragen over de Mobiliteitsservice kun je contact opnemen met je Volkswagen dealer.

Wat vergoedt de Volkswagen Mobiliteitsservice en wat niet?
Wat vergoedt de Volkswagen Mobiliteitsservice en wat niet?

Mobiliteitsservice betekent dat de hulpverlener je kosteloos zal proberen op weg te helpen. Lukt dit ter plekke niet? Dan wordt jouw auto kosteloos naar de dichtstbijzijnde Volkswagen dealer vervoerd. Een reparatie bij de dealer valt niet onder de Mobiliteitsservice, maar wellicht wel onder de fabrieksgarantie, Verlengde Garantie of Das WeltAuto-dekking - als deze van kracht is.

Wel vergoed Niet vergoed
Hulp op plek van stranding, in binnen- en buitenland. Een eventueel noodzakelijke reparatie bij de dealer. 
Indien noodzakelijk: afslepen naar dealer.  Als jij of de vorige eigenaar onderhoud of reparaties niet of 
elders heeft laten uitvoeren. 
In overleg: onkostenvergoeding als auto niet binnen drie
uur gerepareerd kan worden bij dealer: 
- Alternatief vervoer, zoals taxi of openbaar vervoer (max €77). Of:
- Vervangende auto voor duur reparatie (max 3 dagen). Of:
- Hotelovernachting voor jou en je passagiers (max 1 nacht incl ontbijt). 
De Volkswagen Mobiliteitsservice wordt weer van kracht 
zodra je bij de Volkswagen dealer een grote beurt of 
Long Life onderhoudsbeurt en geadviseerde reparaties laat uitvoeren.
Vind een dealer.  

Niet vergoed 
Niet vergoed 
Niet gevonden wat je zocht?

Chat met ons of neem contact op met de klantenservice.
We zijn bereikbaar op 0800 - 5557000 (ma t/m vr 08:00-20:00, za 08:00-18:00).