Pechhulp voor je Volkswagen

  • Weet wat je moet doen bij pech
  • Snel weer onderweg met de Volkswagen Mobiliteitsservice
  • Gratis pechhulp bij onderhoud volgens het boekje
Volkswagen haal- en breng service

De Mobiliteitsservice staat voor je klaar

Het is enorm vervelend als je met pech vast staat. Daarom willen we jou zo snel mogelijk op weg helpen, waar je ook bent in Nederland of Europa. We spreken van pech als er een rood waarschuwingslampje brandt op je dashboard of als je met de auto, als gevolg van een defect, niet meer zelfstandig de dichtstbijzijnde Volkswagen dealer kunt bereiken.

Download de mobiliteitsbrochure

Neem direct contact op

Pech in Nederland

Bel de Mobiliteitsservice op

0800 - 555 7000

Pech in het buitenland

Bel de Mobiliteitsservice op.

+31 800 555 7000

Bij taalproblemen of geen verbinding

Bel het alternatieve telefoonnummer (niet gratis) op

+31 33 4949101

Voor Private Lease of klanten bij Volkswagen Financial Services

Bel de Berijdersdesk op

(033) 454 95 55

Wat te doen bij pech?

1. Zorg dat je op een veilige plaats staat en de benodigde veiligheidsmaatregelen neemt. Zet bijvoorbeeld een gevarendriehoek neer en doe een veiligheidshesje aan.

2. Bel Volkswagen Mobiliteitsservice op 0800-5557000.

3. Houd je Volkswagen Serviceboekje met de onderhoudsgegevens bij de hand.

4. De medewerker stelt je enkele vragen over de kilometerstand, naam en plaats van je dealer, onderhoud en de meldcode. Dit zijn de laatste 4 cijfers van het chassisnummer en vind je in het Volkswagen Serviceboekje.

5. Zorg dat je weet waar je staat, zodat je het wegnummer en eventueel het hectometerpaaltje kan doorgeven. Het is ook belangrijk dat je weet tussen welke plaatsen je staat.

6. Zodra de benodigde gegevens compleet zijn, zal de alarmcentrale van de Volkswagen Mobiliteitsservice de hulpverlening opstarten. Bij problemen kan je altijd weer bellen naar de alarmcentrale.

Gratis Mobiliteitsservice voor goed onderhouden Volkswagens

Elke nieuwe Volkswagen heeft bij aflevering standaard recht op de Volkswagen Mobiliteitsservice. Je behoudt het recht als je daarna onderhoud volgens voorschrift en de geadviseerde reparaties laat uitvoeren door een officiële Volkswagen dealer. De mobiliteitsservice geldt dan totdat de volgende inspectie- of onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd. De onderhoudsinterval staat in het (digitaal) Serviceplan van je auto. Zo ben je altijd zeker van hulp bij pech. Is er onderhoud uitgevoerd door een niet-Volkswagen erkend bedrijf? Dan heeft u opnieuw recht op Mobiliteitsservice na het uitvoeren van een Grote Onderhoudsservice of Longlife Onderhoudsservice bij de erkende Volkswagen dealer.

Veelgestelde vragen

Wanneer schakel ik de Volkswagen Mobiliteitsservice in?
Wanneer schakel ik de Volkswagen Mobiliteitsservice in?
Je kunt ons altijd inschakelen wanneer je onverhoopt pech krijgt met je Volkswagen. Het maakt niet uit waar je pech krijgt: op je eigen oprit, of elders in Nederland of Europa. Bij twijfel zal de Volkswagen Mobiliteitsservice je informeren over de mogelijkhede
Ik lease mijn Volkswagen. Welk nummer kan ik bellen bij pechhulp?
Ik lease mijn Volkswagen. Welk nummer kan ik bellen bij pechhulp?
Als klant van Volkswagen Private Lease of Volkswagen Financial Services kun je voor pechhulp bellen met 033 - 454 95 55.
Hoe werkt Volkswagen Mobiliteitsservice?
Hoe werkt Volkswagen Mobiliteitsservice?
Wanneer je de Mobiliteitsservice belt, wordt de dichtstbijzijnde Volkswagen dealer of de ANWB Wegenwacht ingeschakeld. Bij stranding op een Nederlandse snelweg of N-weg zul je altijd worden geholpen door de ANWB Wegenwacht.
Wat als directe reparatie niet mogelijk is?
 
Wat als directe reparatie niet mogelijk is?
 
Soms is reparatie ter plaatse niet mogelijk. In dat geval wordt je auto naar de dichtstbijzijnde Volkswagen dealer gebracht. Als daar na diagnose blijkt dat reparatie binnen 3 uur niet mogelijk is, dan vinden we samen met jou de beste oplossing. Dit is bijvoorbeeld een andere vervoersmogelijkheid, zoals een taxi of het openbaar vervoer (tot maximaal € 80,-), een vervangende auto voor de duur van de reparatie (tot maximaal 3 dagen) of een hotelovernachting voor jou en je passagiers (maximaal 1 nacht inclusief ontbijt). De kosten voor deze hulpverlening zijn voor rekening van Volkswagen. Mocht het voorkomen dat je één van deze services zelf voor moet schieten, dan kun je de kosten bij terugkomst in Nederland declareren bij jouw eigen Volkswagen dealer. Uiteraard dien je dan wel over een factuur te beschikken.
Wat valt niet onder de Volkswagen Mobiliteitsservice?
Wat valt niet onder de Volkswagen Mobiliteitsservice?

Als je de Mobiliteitsservice belt, zal de medewerker van de alarmcentrale controleren of je pech onder de dekking van de Mobiliteitsservice valt. Een aantal zaken is namelijk uitgesloten:

- Pech veroorzaakt door eigen toedoen.
- Pech aan caravan, aanhanger of vouwwagen, hiervoor kun je zelf een additionele reisverzekering afsluiten.
- Lekke band, de hulp op de stranding locatie, eventueel transport naar uw dealer of andere gevolgkosten.
- Verkeerd ingebouwde achteraf-accessoires.
- Sleutel in afgesloten auto.
- Geen of verkeerde brandstof in tank.
- Vastgevroren onderdelen.
- Pech a.g.v. niet-uitgevoerd onderhoud of niet-uitgevoerde geadviseerde reparaties.
- Ongeval of gevolgen daarvan.
- Diefstal of poging daartoe.


Wat gebeurt er als ‘mijn pech’ niet onder Volkswagen Mobiliteitsservice valt?
Wat gebeurt er als ‘mijn pech’ niet onder Volkswagen Mobiliteitsservice valt?
Je kunt dan meestal wel een beroep doen op onze hulpverlening, maar de kosten zijn dan voor eigen rekening. De mogelijkheden kan de medewerker van de Mobiliteitsservice met je bespreken.
Welke voorwaarden en aanvullende bepalingen gelden er voor de Volkswagen Mobiliteitsservice?
Welke voorwaarden en aanvullende bepalingen gelden er voor de Volkswagen Mobiliteitsservice?
De Mobiliteitsservice is beperkt tot het recht op de hiervoor omschreven hulpverlening. Alle overige kosten, reparatie kosten, schade en gevolgschade komen niet voor vergoeding in aanmerking.
Wat vergoedt de Volkswagen Mobiliteitsservice en wat niet?
Wat vergoedt de Volkswagen Mobiliteitsservice en wat niet?

Mobiliteitsservice betekent dat de hulpverlener je kosteloos zal proberen op weg te helpen. Lukt dit ter plekke niet? Dan wordt jouw auto kosteloos naar de dichtstbijzijnde Volkswagen dealer vervoerd. Een reparatie bij de dealer valt niet onder de Mobiliteitsservice, maar wellicht wel onder de fabrieksgarantie, Verlengde Garantie of Das WeltAuto-dekking - als deze van kracht is.

Wel vergoed Niet vergoed
Hulp op plek van stranding, in binnen- en buitenland. Een eventueel noodzakelijke reparatie bij de dealer. 
Indien noodzakelijk: afslepen naar dealer.  Als jij of de vorige eigenaar onderhoud of reparaties niet of 
elders heeft laten uitvoeren. De Volkswagen Mobiliteitsservice wordt weer van kracht 
zodra je bij de Volkswagen dealer een grote beurt of 
Long Life onderhoudsbeurt en geadviseerde reparaties laat uitvoeren.
Vind een dealer.  
In overleg: onkostenvergoeding als auto niet binnen drie
uur gerepareerd kan worden bij dealer: 
- Alternatief vervoer, zoals taxi of openbaar vervoer (max €77). Of:
- Vervangende auto voor duur reparatie (max 3 dagen). Of:
- Hotelovernachting voor jou en je passagiers (max 1 nacht incl ontbijt). 

Bij pechulp in het buitenland word u naar de dichtstbijzijnde servicepartner gebracht. Deze zal proberen de auto te repareren en als dit niet direct lukt krijgt u 3 dagen een vervangende auto voor lokaal gebruik. U mag met deze vervangende auto niet op doorreis gaan of terug naar huis keren.


Niet vergoed 
Niet vergoed 
Niet gevonden wat je zocht?

Chat met ons of neem contact op met de klantenservice.
We zijn bereikbaar op 0800 - 5557000 (ma t/m za 08:00-20:00).

Bekijk alle onderhoudsproducten