Veelgestelde vragen
Algemeen
App-Connect is niet op alle uitvoeringen direct beschikbaar. Het icoon van App-Connect is echter wel altijd opgenomen in de menustructuur van de Composition Media en Discover Media interface, ook wanneer App-Connect niet meebesteld is. Het systeem geeft dan een melding dat de functie niet beschikbaar is, maar met een activeringssleutel vrijgeschakeld kan worden. App-Connect is dan in deze gevallen tegen betaling beschikbaar en kan via je Volkswagen dealer besteld worden.
Bij het Composition Media systeem moet ook één van de volgende opties mee besteld zijn vanaf de fabriek: Achteruitrijcamera, Spraakbediening of Soundsysteem.
Meer informatie over App-Connect (Mirrorlink, Apple CarPlay, Android Auto) vind je hier.Als het infotainmentsysteem aangeeft dat er al een account is gekoppeld, dien je eerst alle gegevens te wissen. Dit kun je bereiken door het infotainmentsysteem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Navigeer binnen het infotainmentsysteem naar de instellingen en selecteer de optie voor het herstellen naar de fabrieksinstellingen. Hiermee worden alle vroegere gebruikersgegevens, inclusief alle eerder ingevoerde gegevens en voertuiginstellingen, gewist.
Nadat dit is voltooid, kun je je aanmelden in de Volkswagen app en je auto. Op dat moment zal je auto succesvol gekoppeld zijn aan je Volkswagen account.
VW Connect
De aanmelding voor VW Connect voer je uit in de Volkswagen App. Download de Volkswagen App op je telefoon en volg alle stappen.
Via deze link kom je direct bij de uitleg van alle stappen die nodig zijn om de juiste app te downloaden, een account aan te maken, jouw auto te koppelen en vervolgens de activering in jouw auto uit te voeren.Wanneer de auto en de connect-systemen niet juist met elkaar communiceren adviseren wij je onderstaande reset-stappen te doorlopen:
- Open de Volkswagen App
- Klik op 'wagen'
- Klik rechts bovenin op het tandwieltje
- Klik op 'wagen wissen' en klik op 'ok'
- Verwijder de Volkswagen app volledig van jouw telefoon
- Download de Volkswagen app opnieuw op jouw telefoon
- Voeg je auto opnieuw toe in de app en doorloop de vervolg stappen
- Nu kun je in jouw auto jouw Volkswagen account weer opnieuw activeren (verbind indien nodig jouw auto met de wifi hotspot van je telefoon)Tevens is het advies om ervoor te zorgen dat je telefoon de laatste software versie heeft van het besturingssysteem. Indien de telefoon op een oudere softwareversie staat, dan kan het zijn dat de app niet goed kan functioneren.
Waarschijnlijk is hiermee het probleem verholpen. Wanneer dit niet het geval is, kun je contact opnemen met jouw dealer of onze klantenservice.VW Connect kun je aanschaffen of verlengen voor een periode van één of twee jaar. Je gaat hiermee, voor de aangeschafte periode, een contract aan met Volkswagen AG. Een andere termijn of een proefperiode is niet mogelijk.
Dit kun je nagaan in je Volkswagen app, klik in de app op 'Wagen' om te zien welke diensten er bij je auto horen.
Als het alarmsysteem van de auto wordt geactiveerd, ontvang je een waarschuwing in de Volkswagen app. Je ziet het volgende weergegeven in de app: of er een actie aan de auto is vastgesteld, of de auto is verplaatst, waar de toegang heeft plaatsgevonden en op welke datum en tijdstip de actie heeft plaatsgevonden. Online alarmsysteem is onderdeel van VW Connect Plus.
Wanneer je VW Connect hebt betaald en de dienst geactiveerd is, ontvang je per e-mail binnen enkele werkdagen een bevestiging en factuur van je aankoop. Mocht je na enkele dagen nog geen e-mail hebben ontvangen, controleer dan je spambox; het kan zijn dat de e-mail met de factuur daarin terecht is gekomen.
Bij het starten van je auto verschijnt het scherm voor VW Connect. Door op 'OK' te klikken geef je aan dat jij de gebruiker bent van VW Connect, die hier in beeld staat weergegeven. Hierna maak je automatisch gebruik van de beschikbare online diensten. Het is hier mogelijk van gebruiker te wisselen, indien gewenst. Deze bevestiging van gebruiker is niet uit te zetten.
Om gebruik te maken van VW Connect, stel je eerst een S-PIN (veiligheidspin) in. Zo zijn je gegevens beter beschermd. De S-PIN is een 4-cijferige code die je zelf kiest. Hiermee voorkom je dat anderen toegang krijgen tot de gegevens in jouw VW Connect-account. Je stelt de S-PIN in wanneer je je VW Connect-account aanmaakt.
- Je kunt je S-PIN later ook wijzigen in de Volkswagen app:
- Tik linksonder in de Volkswagen App op ‘Account’
- Tik op ‘Jouw gegevens’
- Kies voor ‘S-PIN wijzigen’
- Voer je huidige S-PIN in en daarna twee keer de nieuwe S-PIN
Ben je je S-PIN vergeten? Dan kun je deze hier ook opnieuw instellen. Houd er wel rekening mee dat je VW Connect in de auto daarna opnieuw moet activeren. Hiervoor heb je je nieuwe S-PIN nodig.
Na het wijzigen van je S-PIN ontvang je een bevestigingsmail. In deze mail staat ook uitgelegd hoe je VW Connect opnieuw activeert in je auto.
Verlengen (licenties)
Natuurlijk! Hier is de tekst herschreven in je-vorm:
Er zijn een aantal oorzaken waardoor deze fout kan ontstaan. Hieronder lees je wat je kunt proberen om het probleem op te lossen:
Cookies verwijderen bij online verlengen
Het advies is om je cookies en browsergeschiedenis te wissen. Daarna lukt het vaak wel om je gegevens in te voeren. Helpt dit niet? Probeer het dan eens in een andere internetbrowser.Juiste land selecteren bij online verlengen
Het is belangrijk dat je aan het begin het juiste land selecteert. Zo weet het systeem welke gegevens zichtbaar moeten zijn. Je kunt dit controleren door te kijken of er in de URL “nl” (voor Nederland) staat.De app gebruiken in plaats van online verlengen
Lukt het verlengen online niet? Probeer het dan via de app. Soms blijft er iets in de cache van je computer staan waardoor de fout blijft terugkomen.Postcode juist invoeren
Het kan zijn dat je postcode niet direct wordt herkend. Probeer in dat geval de postcode eens mét én zonder spatie in te voeren (bijvoorbeeld: 1234AA of 1234 AA). In sommige gevallen helpt het om na de cijfers twee spaties te gebruiken (bijvoorbeeld: 1234 AA).Indien je de diensten hebt verlengd door middel van een creditcard betaling, dan zal het maximaal 24 uur duren voordat dit verwerkt is.
Indien je de diensten hebt verlengd door middel van een bankoverschrijving, dan duurt dit langer. Je doet namelijk een betaling naar een buitenlandse rekening. Er gaat enige tijd over voordat de betaling binnen is op de rekening in het buitenland. Zodra de betaling is ontvangen, zal de verlenging doorgevoerd worden. Het is niet aan te geven hoe lang dit exact zal duren.
Als het na twee weken nog niet is doorgevoerd, dan adviseren wij je om contact op te nemen met je Volkswagen dealer, zij kunnen met je meekijken.