VW Connect en We Connect activeren
De slimme online diensten van VW Connect en We Connect maken je leven gemakkelijker - voor, tijdens en na elke rit. Hier laten we je stap voor stap zien hoe je jouw auto heel eenvoudig zelf verbindt en de functies activeert.
Je dealer helpt je ook al graag vóór het overhandigen van je auto met de eerste stappen en start samen met jou het activeringsproces.
In enkele stappen naar een verbonden auto
Let op, voor een volledig gebruik van de functionaliteiten is een Volkswagen ID gebruikersaccount en een afzonderlijk contract met Volkswagen AG over het gebruik van mobiele onlinediensten vereist.
01. Volkswagen-app downloaden
Download de Volkswagen App voor iOS of Android gratis.
02. Volkswagen ID / gebruikersaccount aanmaken
Meld je in de app aan met je Volkswagen ID. Indien je nog geen Volkswagen ID hebt aangemaakt, begeleidt de app je stap voor stap door de registratie.
03. Auto toevoegen
Voeg jouw auto met behulp van het chassisnummer (VIN) toe aan je gebruikersaccount in de Volkswagen App. Je kunt het chassisnummer vinden achter de voorruit van jouw Volkswagen of in het kentekenbewijs.
04. VW Connect of We Connect activeren
Sluit het contract voor VW Connect of We Connect af zoals in de app wordt weergegeven en navigeer vervolgens in je infotainmentsysteem naar ‘VW Connect & We Connect verbinden’. Volg daarna de instructies in de app.
Videohandleiding
Snel internet in jouw Volkswagen
Always on met de datapakketten van Cubic Telecom
Om bepaalde In-Car apps, de webradio en de wifihotspot te gebruiken, heb je als We Connect Plus-klant extra data nodig. Dit kun je eenvoudig via de externe mobiele-telefonieprovider Cubic Telecom opwaarderen. Als VW Connect-klant is dit alleen voor de wifihotspot noodzakelijk. Alle andere handige diensten zijn gratis.