Nieuwe commercial Golf grote hit op internet

  • Volkswagen commercial meer dan een miljoen keer online bekeken
  • YouTube achievement: best beoordeelde video
  • Meer dan 100.000 hits vanuit Facebook; enorm veel tweets

Volkswagen trekt met de nieuwe commercial voor de Volkswagen Golf enorm veel kijkers op internet. Vanaf donderdag 16 december hebben talloze internetters de tv-commercial via YouTube bekeken. Ook op Twitter wordt er flink over gesproken. Het reclamefilmpje, met een oud vrouwtje in de hoofdrol, is inmiddels meer dan een miljoen keer bekeken.

Het is een herkenbaar beeld: occasions worden aangeboden als ‘altijd binnengestaan, van een oud vrouwtje geweest’. Als vader en zoon aanbellen bij een schijnbaar keurig oud vrouwtje dat haar schitterende, rode Volkswagen Golf aanbiedt, dan knipoogt vader al meteen naar zijn zoon: ‘Dat zit wel snor.’ Terwijl vader geroutineerd zijn ronde om de Golf maakt, quasi serieus onder de motorkap kijkt, de vering test en aan een voorwiel voelt, zien we haar mijmeren over zichzelf in haar Golf. Uit deze grappige nieuwe commercial voor de Volkswagen Golf blijkt echter dat zelfs lieve oude vrouwtjes niet altijd even betrouwbaar zijn …

Bekijk hier de commercial