Wat te doen bij pech in Nederland

  • Zorg dat u op een veilige plaats staat en de benodigde veiligheidsmaatregelen neemt. Denk hierbij aan een hesje en een gevarendriehoek.
  • Bel Volkswagen Mobiliteitsservice: 0800 555 7000
  • Houd uw Volkswagen Serviceboekje met de onderhoudsgegevens bij de hand.
  • De medewerker zal u enkele vragen stellen over kilometerstand, naam en plaats van uw dealer, onderhoud en de meldcode (laatste 4 cijfers van het chassisnummer).
  • Zorg dat u uw locatie weet, u kunt dit doorgeven met een wegnummer en een kilometeraanduiding. Ook moet u goed weten tussen welke plaatsen u staat.
  • Zodra de benodigde gegevens verwerkt zijn, zal de alarmcentrale van de Volkswagen Mobiliteitsservice de hulpverlening opstarten. Bij problemen kunt u eventueel weer terugbellen naar de Volkswagen alarmcentrale.


Veelgestelde vragen

  • Wanneer schakel in de Volkswagen Mobiliteitsservice in?

    Als u onverhoopt pech krijgt met uw Volkswagen. Het maakt niet uit wáár u pech krijgt: op uw eigen oprit, of elders in Nederland of Europa. Ook bij (ruit)schade kunt u de Mobiliteitsservice inschakelen. Bij twijfel zal de Volkswagen alarmcentrale u informeren over de mogelijkheden.

  • Hoe werkt Volkswagen Mobiliteitsservice?

    Wanneer u de Mobiliteitsservice belt, wordt de dichtstbijzijnde Volkswagen dealer ingeschakeld of de ANWB Wegenwacht. Bij stranding op een Nederlandse snelweg of N-weg zult u altijd worden geholpen door de ANWB Wegenwacht.


    Wat als directe reparatie niet mogelijk is?


    Soms is reparatie ter plaatse niet mogelijk. In dat geval is vervoer van uw auto naar het dichtstbijzijnde dealerbedrijf nodig. Als daar na diagnose blijkt dat reparatie binnen 3 uur niet mogelijk is, dan komen wij in overleg met u tot de beste oplossing: andere vervoersmogelijkheid zoals taxi of openbaar vervoer (tot maximaal 77,-) of; vervangende auto voor de duur van de reparatie (tot maximaal 3 dagen) of; hotelovernachting voor u en uw passagiers (maximaal 1 nacht incl. ontbijt). De kosten voor deze hulpverlening zijn voor rekening van Volkswagen. Mocht het voorkomen dat u één van deze services zelf voor moet schieten, dan kunt u de kosten bij terugkomst in Nederland declareren bij uw Volkswagen dealer. Uiteraard dient u dan wel over een factuur te beschikken.

  • Wat valt niet onder de Volkswagen Mobiliteitsservice?

    Als u de Mobiliteitsservice belt, zal de meldkamer controleren of uw pech onder de dekking van de Mobiliteitsgarantie valt. Een aantal zaken is namelijk uitgesloten:

    • • Pech veroorzaakt door eigen toedoen.
    • • Pech door oorzaken van buitenaf, zoals door: 
    • • Verkeerd ingebouwde achteraf-accessoires. 
    • • Sleutel in afgesloten auto. 
    • • Geen of verkeerde brandstof in tank. 
    • • Vastgevroren onderdelen. 
    • • Niet-uitgevoerd onderhoud of niet-uitgevoerde geadviseerde reparaties. 
    • • Vervolghulp na een lekke band (transport naar dealer/vervangend vervoer). 
    • • Ongeval of gevolgen daarvan. 
    • • Diefstal of poging daartoe.

    Wat gebeurt er als ‘mijn pech’ niet onder Volkswagen Mobiliteitsservice valt?


    U kunt dan veelal wel een beroep doen op onze hulpverlening, maar de kosten zijn dan voor uw eigen rekening. Pechhulp voor eigen rekening is sowieso niet mogelijk op een snelweg of N-weg; u dient dan de ANWB Wegenwacht in te schakelen.

  • Wat vergoedt de Volkswagen Mobiliteitsservice en wat niet?

    Mobiliteitsservice betekent dat de hulpverlener u kosteloos zal proberen op weg te helpen. Lukt dit ter plekke niet? Dan wordt uw auto kosteloos naar de dichtstbijzijnde Volkswagen dealer vervoerd. Een reparatie bij de dealer valt niet onder de Mobiliteitsservice, maar wellicht wel onder de fabrieksgarantie, Verlengde Garantie of Das WeltAuto-dekking - als deze van kracht is.

    Wel vergoed  Niet vergoed 
    Hulp op plek van stranding, in binnen- en buitenland. Een eventueel noodzakelijke reparatie bij de dealer.
    Indien noodzakelijk: afslepen naar dealer. Als u of de vorige eigenaar onderhoud of reparaties niet of
    elders heeft laten uitvoeren.
    In overleg: onkostenvergoeding als auto niet binnen drie
    uur gerepareerd kan worden bij dealer: 
    - Alternatief vervoer, zoals taxi of openbaar vervoer (max €77). Of:
    - Vervangende auto voor duur reparatie (max 3 dagen). Of:
    - Hotelovernachting voor u en uw passagiers (max 1 nacht incl ontbijt).
    De Volkswagen Mobiliteitsservice wordt weer van kracht
    zodra u bij de Volkswagen dealer een grote beurt of
    Long Life onderhoudsbeurt en geadviseerde reparaties laat uitvoeren.

    Vind een dealer.


Mobiliteitsservice in Nederland.

Hulp nodig in Nederland? Volkswagen is 24 uur per dag bereikbaar op 0800 - 555 7000

Mobiliteitsservice in het buitenland.

Bel voor hulp in het buitenland +31 800 555 7000. Is dit nummer niet bereikbaar of ondervindt u taalproblemen? Bel dan +31 33 4949 101 (niet gratis). Beide nummers zijn 24 uur per dag bereikbaar.

Handige telefoonnummers

Mobiliteitsservice Nederland  0800 - 555 7000  Voor hulp in Nederland.
Mobiliteitsservice buitenland +31 800 555 7000 Voor hulp in het buitenland.
Taalproblemen of geen verbinding? +31 33 49 49 101
Alternatief in het buitenland (niet gratis).

Aanvullende bepalingen

De Mobiliteitsservice geldt voor elke Volkswagen personenauto, camper, Caravelle of Multivan geleverd na augustus 1995. En voor elke Volkswagen Bedrijfswagen geleverd na juni 1997. De Mobiliteitsgarantie is beperkt tot het recht op de hiervoor omschreven hulpverlening. Alle overige kosten, schade en gevolgschade komen niet voor vergoeding in aanmerking. De Volkswagen-organisatie is niet aansprakelijk voor schade die op enige wijze het gevolg is van het uitvoeren van reparaties, het bieden van een hotelovernachting en/of het inzetten van vervangend vervoer. Voor vragen over de Mobiliteitsservice kunt u contact opnemen met uw Volkswagen dealer.