DSG.

DSG staat voor Direct Shift Gear, een systeem dat in een fractie van een seconde, automatisch van de ene naar de andere versnelling schakelt, zonder dat de aandrijvende kracht wordt onderbroken.

De ongeëvenaarde automaat.

De DSG laat zich omschrijven als twee versnellingsbakken ineen. De 1e, 3e, 5e (en soms zelfs 7e) versnelling liggen op de ene as, de 2e, 4e en 6e op de andere. De in de DSG-versnellingsbak ingebouwde dubbele koppeling maakt het mogelijk vrijwel ononderbroken, dus zeer efficiënt en comfortabel van versnelling te wisselen. DSG laat zich bedienen als een ‘normale’ automaat maar rijdt heel erg veel comfortabeler dan een conventionele automaat.

Bespaar 10% op uw brandstofkosten.

De Volkswagen DSG-innovatie levert niet alleen snellere acceleratie maar is ook zuiniger. Het brandstofgebruik – en daarmee de CO2-uitstoot –  wordt verminderd met zo’n 10 procent en dat betekent een dubbele besparing: minder milieubelasting, minder kosten voor u.

Comfortabeler en zuiniger rijden.

Direct Shift Gear (DSG) wordt ook wel de ‘groene versnellingsbak’ genoemd. Het is in feite een comfortabel en energie-efficiënt alternatief voor de automatische versnellingsbak en de handgeschakelde transmissie. Deze versnellingsbaktechniek is één van de redenen dat Volkswagen zo veel groene energielabels en gunstige CO2-waardes scoort. DSG is in feite comfortabel en energie-efficiënt alternatief voor de automatische versnellingsbak en handmatige transmissie.

Wilt u meer weten over de nieuwste innovaties van Volkswagen?
Wilt u meer weten over de technieken van Volkswagen?

Bekijk hier de Volkswagen XL1: de zuinigste productie-auto ter wereld.