Leusden,
28
juni
2019
|
14:22
Europe/Amsterdam

Volkswagen verdubbelt actieradius e-up!

Volkswagen verdubbelt actieradius e-up!

  • Batterijcapaciteit elektrische up! bijna twee keer zo groot 
  • Verwachte actieradius >250* kilometer
  • Vanaf nu te reserveren, begin 2020 in Nederlandse showrooms
Samenvatting

De Volkswagen e-up! krijgt een belangrijke update. Met zijn nieuwe batterij, die bijna twee keer zo veel capaciteit krijgt als die van de huidige generatie, rijdt de nieuwe e-up! naar verwachting tot >250* kilometer op een volle accu.

Volkswagen staat aan de vooravond van een ongekend elektrisch offensief. In de tweede helft van 2020 wordt het eerste model van de ID. Family - de ID.3 - geïntroduceerd. Sinds begin mei is het mogelijk om een productieplek voor de ID.3 1st te reserveren en de interesse is overweldigend. 

Volkswagen is echter al sinds 2014 succesvol in Nederland met de volledig elektrische e-Golf én e-up!. Die laatste krijgt binnenkort een nieuwe batterij, met als resultaat een bijna verdubbelde actieradius. Met de nieuwe e-up! maakt Volkswagen elektrisch rijden bereikbaar voor een nóg breder publiek.

De nieuwe e-up! beleeft zijn wereldpremière in september op de IAA in Frankfurt en arriveert begin 2020 in de Nederlandse Volkswagen-showrooms. De definitieve specificaties en prijzen worden in aanloop naar de introductie bekend gemaakt. Geïnteresseerden kunnen echter nu al terecht op de speciale e-up! website om hun interesse kenbaar te maken. Vervolgens neemt de dichtstbijzijnde Volkswagen-dealer direct contact op om de reserveringsmogelijkheden te bespreken.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend. 

*) Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze indicatieve maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.