Leusden,
22
november
2016
|
13:42
Europe/Amsterdam

Volkswagen presenteert met TRANSFORM 2025+ nieuwe strategie voor de komende tien jaar

  • Volkswagen-CEO Herbert Diess: “We bouwen aan een nieuw Volkswagen”
  • Consistente herstructurering en nieuwe positionering
  • Doel: terug naar duurzame, winstgevende groei; toename winstmarge tot 6 procent rond 2025
  • Miljardeninvesteringen om Volkswagen tegen 2025 wereldwijd tot marktleider in e-mobiliteit te maken en het beste digitale ecosysteem binnen de auto-industrie te ontwikkelen
  • Herstructureringsplannen voor de regio’s

Volkswagen zet verregaande stappen voor een herpositionering van het merk. De Raad van Bestuur van Volkswagen heeft groen licht gegeven voor de TRANSFORM 2025+ strategie, waarin de nieuwe koers voor het merk staat uitgestippeld voor de komende tien jaar en daarna. De nieuwe strategie legt de nadruk op een meer duidelijke merkpositionering in de uiteenlopende regio’s en segmenten, en significante verbeteringen op het gebied van efficiency en productiviteit. Enthousiaste klanten, winstgevendheid om een stabiele toekomst te garanderen, duurzame mobiliteit en een nieuwe bedrijfscultuur vormen de basis voor Volkswagen’s toekomst. De nieuwe visie die wereldwijd wordt uitgerold, heet: ‘Volkswagen: Moving People Forward’.
 

Lees voor meer informatie het uitgebreide Engelstalige nieuwsbericht in de bijlage.