Leusden,
22
april
2021
|
11:28
Europe/Amsterdam

Vernieuwde Polo: nieuwe looks, gedeeltelijk geautomatiseerd rijden

  • Level 2 autonoom rijden dankzij IQ. DRIVE Travel Assist 
  • Vernieuwd uiterlijk, LED-technologie voor koplampen en achterlichten
  • Digitaal interieur: standaard Digital Cockpit, nieuwe generatie online infotainment
Samenvatting

Volkswagen heeft succesnummer Polo ingrijpend vernieuwd. Zo is het een van de eerste auto’s in zijn klasse die gedeeltelijk geautomatiseerd kan rijden. En er is meer. Front en achterzijde vallen op door het vernieuwde design én de toepassing van LED-lichtunits. De Digital Cockpit is voortaan standaard en er zijn nieuwe, moderne infotainmentsystemen.

De vernieuwde Polo is een van de eerste auto’s in zijn klasse die leverbaar is met IQ. DRIVE Travel Assist. Hierin komen de functies van de nieuwe Adaptive Cruise Control (ACC) en Lane Assist samen. Door deze combinatie kan de nieuwe Polo gedeeltelijk geautomatiseerd rijden bij snelheden tot 210 km/u. Polo-modellen met Travel Assist beschikken ook over een nieuw multifunctioneel stuur met aanraakgevoelige oppervlakken. Deze detecteren of de bestuurder het stuur in handen heeft wanneer IQ.DRIVE Travel Assist is geactiveerd. Daarmee voldoet de vernieuwde Polo aan de vereisten voor Level 2 geautomatiseerd rijden. Lane Assist en Emergency Braking Front Assist inclusief City Emergency Braking zijn standaard inbegrepen.

Een nieuwe look

Elke vernieuwde Polo heeft gerestylde bumpers en standaard LED-koplampen. Bij de IQ. LIGHT matrix koplampen (standaard op Polo Style en GTI) is ook een karakteristieke LED-lichtstrip over de gehele breedte van de auto in het front verwerkt. De achterlichten maken eveneens gebruik van LED-technologie. Voor het eerst is een gedeelte van de lichtunits geïntegreerd in de achterklep.

Next level infotainment

Het Composition Media audiosysteem met 6,5 inch display behoort tot de standaarduitrusting van de vernieuwde Polo. Daarnaast bestaat de mogelijkheid om te upgraden naar drie nieuwe systemen. Het Ready2Discover-systeem maakt het mogelijk om de navigatiefunctie na aanschaf van de Polo te activeren (on demand functie). Navigatie is standaard op het Discover Media-systeem met 8,0 inch display en Discover Pro (9,2 inch display). Deze laatste drie systemen worden altijd inclusief 'Streaming & Internet' geleverd. Hiermee is de Polo altijd verbonden met het internet, bijvoorbeeld voor het luisteren naar favoriete podcast of de beschikbaarheid van internetradio. Ook draadloze smartphone integratie is beschikbaar.

De nieuwe standaard

De Polo wordt leverbaar in de uitvoeringen Polo, Life, Style, R-Line en GTI. Een highlight is de Digital Cockpit. Dit digitale instrumentenpaneel met 8,0 inch display is voortaan standaard voor alle versies. Verder personaliseren kan bijvoorbeeld met een panoramisch schuif-/kanteldak, het high-end geluidssysteem Beats, keyless Access, een trekhaak en een sportonderstel. Daarnaast zijn er vier nieuwe exterieurkleuren beschikbaar.

Met de veiligheid is het als vanouds dik voor elkaar. Elke nieuwe Polo beschikt bijvoorbeeld over een multifunctioneel stuur (om de handen op het stuur en de ogen op de weg te houden), een ‘center airbag’ tussen bestuurder en passagier en een nieuwe gordelspanner voor extra bescherming van het bekken. 

De efficiënte kracht van TSI

De vernieuwde Polo debuteert met een keuze uit drie moderne driecilinder benzinemotoren met vermogens van 59 kW/80 pk, 70 kW/95 pk en 81 kW/110 pk. De krachtigste versie wordt standaard geleverd in combinatie met de zeventraps DSG-automaat. 

De vernieuwde Polo wordt in september op de Nederlandse markt verwacht. In aanloop naar de marktintroductie maakt Volkswagen de exacte specificaties en prijzen bekend.

Meer weten over de vernieuwde Polo? Schrijf je dan hier in voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het allerlaatste nieuws.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.