Leusden,
15
mei
2023
|
14:09
Europe/Amsterdam

Groeiende populariteit EV's stuwt verkopen Volkswagen Groep

De ‘Brand Group’ divisie van de Volkswagen Groep – met de merken Volkswagen, Volkswagen Bedrijfswagens, SEAT/CUPRA en Škoda - heeft een zeer succesvol eerste kwartaal van 2023 doorgemaakt. Mede dankzij de fors groeiende populariteit van de elektrische auto’s van die merken – een stijging van bijna 50 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar – noteerde de divisie over de periode januari – maart 2023 een verkooptoename van liefst 30 procent. In totaal leverden de ‘Brand Goup’-merken in die periode 1,19 miljoen nieuwe auto’s af, goed voor een omzet van € 33,16 miljard (+36%) en een verdubbeling van de operationele winst tot € 1,74 miljard.

De sterke eerste-kwartaalprestaties van de vier ‘Brand Group’ merken zijn ook te danken aan de succesvolle ontwikkeling van de individuele merken Volkswagen, Škoda, SEAT/CUPRA en Volkswagen Bedrijfswagens. De gezamenlijke verkopen stegen in het eerste kwartaal van 2023 met 30 procent tot 1,19 miljoen auto’s (Q1 2022: 0,92 miljoen). 

In die succesvolle resultaten neemt het volledig elektrische modellengamma een steeds groter deel voor zijn rekening. In totaal leverden de ‘Brand Group’-merken in de periode januari–maart van dit jaar 97.100 volledig elektrische auto’s af, 49 procent meer dan in hetzelfde kwartaal vorig jaar. Dat succes komt mede op het conto van populaire modellen als de ID.4 en ID.4, de sterke start van de ID. Buzz, de aanhoudende vraag naar de Škoda Enyaq IV modelfamilie en de stormachtige groei van CUPRA.


 

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.