Leusden,
08
oktober
2021
|
13:27
Europe/Amsterdam

Elektrische ID.3 trekt zo’n 70.000 nieuwe Volkswagen-klanten

  • Ruim 144.000 orders in het eerste jaar, waarvan de helft van nieuwe Volkswagen-klanten
  • Belangrijkste ID.3 aankoopargumenten: milieuvriendelijk, innovatief en sterk dealernetwerk
  • Bestverkochte elektrische auto van Europa in augustus
  • ID. Family maakt Volkswagen tot Europees marktleider in elektrische auto’s
Samenvatting

De volledig elektrische Volkswagen ID.3 doet het uitstekend na zijn eerste jaar op de Europese markt. “De auto is een absoluut verkoopsucces! Klanten vinden hem mooi en vanuit het niets heeft de ID.3 in een groot aantal landen een sterke marktpositie ingenomen,” aldus Klaus Zellmer, bestuurslid voor verkoop, marketing en aftersales van Volkswagen AG. Tot eind september ontving Volkswagen in Europa al zo’n 144.000 bestellingen voor de ID.3. De helft daarvan kwam voor rekening van klanten die nog niet eerder Volkswagen reden en nieuw waren voor het merk, bleek uit een onderzoek in opdracht van het merk. “De ID.3 trekt boven verwachting veel nieuwe consumenten naar ons merk. 70.000 nieuwe klanten in een jaar tijd is een sterk bewijs dat we met dit model en onze elektrificatiestrategie op de goede weg zijn,” aldus Zellmer.

Ter vergelijk: gemiddeld bedraagt de verhouding nieuwe klanten bij andere modellen ongeveer 36 procent. In de eerste helft van 2021 zorgde de sterke vraag naar de ID.3 en andere ID.-modellen er voor dat Volkswagen in Europa in korte tijd uitgroeide tot marktleider in elektrische auto’s. In augustus was de ID.3 de populairste elektrische auto in meerdere landen. Op basis van nieuwe registraties stond het model in augustus eveneens bovenaan in West-Europa. Om aan de sterke vraag te kunnen voldoen, verlaten dagelijks zo'n 1.200 nieuwe ID.3’s de fabrieken in Zwickau en Dresden, waarbij Zwickau op beide productielijnen drie ploegendiensten draait. Bovendien is in China de productie voor de lokale markt gestart in Anting. De auto wordt daar deze herfst gelanceerd.

Overtuigende aankoopargumenten

Recent heeft Volkswagen ID.3-klanten in Duitsland gevraagd naar de redenen voor hun aankoop en hun gebruikersgedrag. De belangrijkste criteria voor het kopen of leasen van een ID.3 waren de duurzame prestaties (60 procent) en de innovatieve technologie (51 procent). Een ander belangrijk criterium voor klanten om te kiezen voor de ID.3 was de persoonlijke dienstverlening van Volkswagen’s uitgebreide dealer- en servicenetwerk.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.