Leusden,
26
april
2023
|
14:43
Europe/Amsterdam

Een krachtig statement: de nieuwe elektromotor van de ID.7

Een Volkswagen is pas een Volkswagen als hij voldoet aan de verwachtingen die onze klanten ervan hebben. Dat geldt zowel voor de bouwkwaliteit als voor de prestaties. Daarom hebben we voor de nieuwe ID.7 een compleet nieuwe elektromotor ontwikkeld die beschikt over een aantal praktische functies om het rijden leuker en makkelijker te maken.

Eigen ontwerp

De nieuwe elektromotor van de ID.7 is nu al een unicum. Ten eerste omdat het de eerste elektromotor is die we zelf ontwikkelden en op de tweede plaats omdat hij niet groter is dan die van andere modellen uit de ID.-reeks. Maar met 286 pk en een maximumkoppel van 550 Nm is hij wel een stuk krachtiger. Dat is ons gelukt door sterkere magneten in het draaiende gedeelte van de elektromotor te gebruiken, de zogenaamde rotor. Die magneten staan net wat gunstiger opgesteld om zo een beter magneetveld te vormen, zodat de ID.7 over prestaties beschikt die passen bij een auto van dit kaliber. Daarnaast is de nieuwe elektromotor maar liefst 40 procent rendabeler, wat samen met de lage luchtweerstand van de carrosserie zorgt voor een uitstekend rijbereik in de standaarduitvoering.

 

Een kwestie van keuze

De nieuwe ID.7 is straks leverbaar in twee uitvoeringen: de ID.7 Pro en de ID.7 Pro S, die later verschijnt, waarbij het verschil hem in de grootte van het accupakket zit. De Volkswagen ID.7 Pro is voorzien van een accupakket met 77 kWh inhoud, wat een rijbereik van 615 kilometer (WLTP)* oplevert. De ID.7 Pro S krijgt een iets groter accupakket van 86 kWh mee, waarmee het rijbereik stijgt naar zo’n 700 kilometer*. Beide uitvoeringen zijn voorzien van onze nieuwe elektromotor - met een vermogen van 286 pk (210 kW) - en een transmissie met één versnelling en een dubbele tandwieloverbrenging. 

Het snellaadvermogen van de nieuwe ID.7 bedraagt maximaal 200 kW (in combinatie met het grootste accupakket) en wordt geholpen door een handig foefje. Het koelsysteem preconditioneert namelijk het accupakket voordat je een laadstop maakt. Deze preconditionering is door de bestuurder zelf eenvoudig in te stellen door een laadstation op te zoeken in het navigatiesysteem. Slimmer kunnen we ‘t niet maken, gemakkelijker altijd! 

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.