Betrouwbare accutechnologie

Vanaf de buitenkant ziet een elektrische Volkswagen er nagenoeg hetzelfde uit als een gewone auto. Toch is de technologie, die is ontwikkeld om elektrisch te kunnen rijden, heel verschillend. Het grootste verschil is het gebruik van de accu. Volkswagen gaat elektrische auto's nu in serie produceren omdat het vermogen en de kosten van de accu's een niveau hebben bereikt om de auto jarenlang dagelijks te gebruiken.

Betrouwbaar

De grondig geteste lithium-ion accupack in de e-up! blijft volledig functioneel tijdens de volledige levensduur van de auto. Het feit dat we acht jaar garantie op deze accu geven, geeft al aan hoe betrouwbaar deze technologie is.

Accu laadt werkelijk tot 100% op door balancerende accucellen

Bij de e-up! zit er een lithium-ion accu voor de achteras. De temperatuur wordt hier constant gehouden door een combinatie van water- en luchtkoeling. De accu heeft een capaciteit van 18,7 kilowattuur en kan in de praktijk tussen de 80 en 120 (afhankelijk van rijgedrag en energieverbruik) en theoretisch 160 kilometer* rijden op een volledig geladen accu. Om de accu werkelijk tot 100% te laden, worden meerdere oplaadcellen in een accu gebruikt die elk maximaal opladen en onderling balanceren.

 

Elektromotor

In tegenstelling tot een brandstofmotor, kan een elektromotor vanuit stilstand direct al zijn trekkracht leveren. Dat verbetert de rijervaring. De e-up! biedt een koppel van 210 newtonmeter. Dat betekent dat het maar vijf seconden duurt om tot 60 kilometer per uur op te trekken. Deze elektromotor is uniek omdat deze geen onderdelen heeft die slijten. En dat drukt de onderhoudskosten weer.

 

Voorverwarmen

De e-up! beschikt standaard over verwarmde stoelen en een verwarmde voorruit. Zo wordt warmte gelijkmatig verdeeld in de auto en is het accuverbruik van de verwarming lager. Bovendien kunt u al tijdens het opladen voorverwarmen zodat uw accu vol is wanneer u wegrijdt.

*Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de NEDC testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door factoren zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.