Easy Electric abonnement ook voor e-Golf

Vanaf 13 mei is de volledig elektrisch aangedreven Volkswagen Golf bestelbaar. Deze e-Golf rijdt fluisterstil en stoot geen CO2 uit. Dit heeft belangrijke voordelen, want bij zakelijk gebruik komt de e-Golf in aanmerking voor slechts 4% bijtelling. Ondernemers profiteren van een milieu-investeringsaftrek van 10.559 euro. De e-Golf is er vanaf 35.490. Hij is er bovendien binnen Volkswagens Easy Electric abonnementsvorm voor een all-in maandbedrag vanaf 685 euro inclusief BTW.

De vijfdeurs e-Golf staat eind mei bij de Volkswagen-dealer met een zeer complete uitrusting. Standaard heeft hij automatische airconditioning, Radio Navigatiesysteem Discover Pro met 20,3 cm aanraakscherm, Car-Net online diensten - inclusief app, cruise control, LED-verlichting voor en achter, BlueTooth™ telefoonvoorbereiding met spraakbediening en lichtmetalen wielen.

Volledig verzorgde e-mobiliteit voor 685 euro per maand.

De e-Golf is ook te rijden binnen de Volkswagen Easy Electric abonnementsvorm, voor een vast maandbedrag van 685 euro inclusief BTW - op basis van 10.000 km/jaar en een looptijd van 4 jaar. Dan is alles inbegrepen: de auto, onderhoud, verzekering, een thuislaadpunt en voor 10.000 kilometer aan groene stroom via HollandseWind® van Eneco. Voor verre vakanties staat drie weken per jaar een ruime Golf Variant klaar – óók inbegrepen in het maandbedrag. Volkswagen Leasing biedt zakelijke rijders hetzelfde uitgebreide dienstenpakket aan voor 499 euro per maand exclusief BTW. Voor de vakantieauto geldt dan een meerprijs van 66 euro per maand.

e-Golf: tot 190 km op één lading.

De e-Golf heeft een 85 kW/115 pk sterke elektromotor en een batterij met een capaciteit van 24,2 kWh. Daarmee komt hij tot 190 km ver (indicatie praktijk: 130 – 180 km). De ‘0-100’ duurt 10,4 s. en de topsnelheid bedraagt 140 km/h. Het gemiddelde elektriciteitsverbruik van 12,7 kWh 100 km betekent dat de energiekosten per 100 km nog geen 3 euro bedragen (2,79 euro bij 0,22 euro/kWh). Het laden van de accu’s kan via het stopcontact, een laadpunt of een snellader. In het laatste geval is binnen een half uur 80% van de accu ‘gevuld’.