02
september
2013
|
00:00
Europe/Amsterdam

Nieuwe Volkswagen Golf GTI racet over vier populaire websites

Om de nieuwe Golf GTI op passende wijze in Nederland welkom te heten, start Volkswagen de game ‘GTI-Bannerbahn’. Op vrijdag 13 september, om 12.00 en om 16.00 uur, racet de zevende generatie van de Golf GTI over de homepage van vier populaire Nederlandse websites. De bezoeker die de auto daar als snelste weet aan te klikken, wint een échte Golf GTI. Tot het zover is, is het mogelijk de game te oefenen op www.gtibannerbahn.nl.

In de GTI Bannerbahn-game vloeien de virtuele en de fysieke wereld in elkaar over. De levensechte ervaring van de Golf GTI die over de sites racet, is op een bijzondere manier tot stand gekomen. Op de landingsbaan van Luchthaven Twente zijn de homepages van autoweek.nl, geenstijl.nl, telegraaf.nl en nu.nl geschilderd op een formaat van 25x20 meter. De nieuwe Golf GTI reed over deze ‘pagina’s’ en daarvan zijn luchtopnames gemaakt. Deze opnames worden gebruikt in de Bannerbahn-game, waardoor de GTI van banner naar banner lijkt te racen.



Trainen op Facebook

In echte races geldt dat alleen de best getrainde coureurs kans maken op de overwinning. Dat is bij de GTI Bannerbahn-game ook zo. Daarom  staat er een oefengame klaar op de Facebook- pagina van Volkswagen Nederland. GTI-fans kunnen daar hun ‘klikvermogen’ trainen, de circuits verkennen en filmpjes over de iconische ‘hot hatch’ bekijken.



13 september_ de Grote Finale

De spectaculaire  game beleeft op 13 september aanstaande zijn hoogtepunt. Om 12.00 en om 16.00 uur neemt Volkswagen voor even vier populaire sites over_ autoweek.nl, geenstijl.nl, telegraaf.nl en nu.nl. Bezoekers die op dat moment de GTI over het scherm zien razen, dienen de auto te ‘vangen’ door er zo snel mogelijk op te klikken. Hoe sneller hoe beter, want_ de allersnelste ‘klikker’ maakt kans op een gloednieuwe Golf GTI