Golf 7 op 2.763 m2 grote Volkswagen-stand in Parijs

De 2.763 m2 grote Volkswagen-stand op de komende autosalon van Parijs (29 september - 14 oktober) staat in het teken van de nieuwe Golf. De stand heeft de naam Volkswagen Hyperdrive gekregen. Door filmprojecties en lichtdisplays kunnen bezoekers de nieuwe Golf op interactieve wijze beleven. De totstandkoming van de stand is een hoofdstuk apart.

Liefst 125 vrachtwagenladingen materiaal waren nodig om de stand in hal 4 op de autosalon van Parijs op te bouwen. De Volkswagen Hyperdrive-stand in cijfers:

•    Totale oppervlakte: 2.736 m2
•    Bebouwde oppervlakte: 1.100 m2
•    Standvolume: 4.134 m3
•    Lengte x breedte: 84,5 x 32,5 m
•    Productietijd: 9 weken
•    Bouwtijd: 16 dagen (start 11 september, afronding 26 september)
•    Architecten/designers: 7
•    Aantal lampen: 896
•    Gebruikte hoeveelheid staal: 138 ton
•    Gelegde kabels: meer dan 100 kilometer
•    Aantal tentoongestelde voertuigen: 14 tijdens persconferentie, 22 op tweede persdag en publieksdagen
•    Catering: 30 man bediening, 6 logistieke medewerkers, 9 chefs
•    Aantal hostesses: 180 (in twee groepen)


Golf beleven in fases

De nieuwe generatie Volkswagen Golf is op de Volkswagen-stand in Parijs in fasen te beleven. Dat begint in de One thing-sectie. Hier ontdekken bezoekers de Golf aan de hand van zeven persoonlijke vragen. Daarna volgt de Excitement Zone met een spetterende film over de nieuwe Golf. Aansluitend kan het Feature Lab worden bezocht, een 30 meter lang interactief gebied waar echte Golf 7-modellen en presentaties samen komen. Via een gigantische ‘tablet’ die werkt met lasertechnologie kunnen bezoekers alle productinnovaties ervaren. In de laatste zone, de Innovation Cell ligt de nadruk op duurzaamheid. Dit wordt geïllustreerd aan de hand van technologieën en innovaties van het merk. Voor de vormgeving van de stand hebben de architecten zich laten inspireren door typische Golf-designdetails als de C-stijl en brandstofklep.