Volkswagen start `LinkedIn-batlle`met als hoofdprijs nieuwe Passat

Volkswagen introduceert www.LinkedUit.nl. Op deze site kunnen LinkedIn-leden elkaar uitdagen en elkaar met hun profielgegevens verslaan, ofwel in een digitale arena bepalen ‘wie het volst is van zichzelf’. Dit thema is gebaseerd op de slogan van de Volkswagen Passat-introductie: ‘De nieuwe Passat. Nogal vol van zichzelf’. Diegenen met de sterkste profielen maken tot het einde van de actieperiode (10 juni 2011) kans op de hoofdprijs, één nieuwe Volkswagen Passat*. Het is voor het eerst dat Volkswagen LinkedIn inzet voor een dergelijke campagne.

Via LinkedUit.nl worden de LinkedIn-profielgegevens van uitdager en uitgedaagde met elkaar vergeleken. Spelers nemen het met hun opleiding, werkervaring en het aantal connecties tegen elkaar op. Voor elk onderdeel zijn punten te behalen. Wie aan het eind van de circa drie minuten durende ‘battle’ de meeste punten heeft, kan zijn zege direct delen via LinkedIn, Facebook en Twitter. Ook is het mogelijk een overwinningscertificaat te printen. Wie zijn tegenstanders slim kiest op LinkedUit.nl, scoort de meeste punten. Hoe hoger het puntenaantal, des te meer kans op de hoofdprijs: een Volkswagen Passat ter waarde van 38.000 euro*.

 

Wereldprimeur voor Volkswagen en LinkedIn

De gehele site www.LinkedUit.nl borduurt voort op het introductiethema ‘Nogal vol van zichzelf’ van de nieuwe Passat. Op de site krijgen de deelnemers uitgebreid de mogelijkheid nader kennis te maken met de Passat, in alle opzichten de ideale zakenauto. Het is voor het eerst dat de zakelijke netwerksite LinkedIn wordt ingezet voor een grootschalige campagne van Volkswagen. LinkedIn  was nauw betrokken bij de totstandkoming ervan. LinkedIn besteedt op de eigen homepage ruim aandacht aan www.LinkedUit.nl. De campagne van Volkswagen wordt bovendien gecommuniceerd via banners op andere sites en door middel van radiocommercials.