Volkswagen Dobbal: eerste live gezelschap op Facebook

Met Dobbal introduceert Volkswagen het eerste live gezelschapsspel op Facebook. Showmaster Maxim Hartman laat de deelnemers ‘dobbellen’ met een speciale 350-zijdige dobbelsteen, De Dobbal. Elk vlak hiervan staat voor een schoner Volkswagen-model. Deelnemers maken kans op een gloednieuwe (schone) Volkswagen up! Dobbal is te spelen via www.volkswagen.nl/dobbal en www.facebook.com/VolkswagenNL.

Het online Volkswagen Dobbal-spel op Facebook sluit aan bij de televisiecampagne ‘Voor niemand makkelijk.’ Deze campagne maakt op ludieke wijze duidelijk dat er maar liefst 350 schonere Volkswagen-modellen zijn en dat een keuze maken een luxe-probleem is.

 

Hulp bij de keuze

Met Dobbal, het gezelschapsspel dat live gespeeld wordt op Facebook, helpt Volkswagen iedereen op speelse wijze een verantwoorde keuze te maken uit de 350 schonere modellen van het merk. Dat gaat als volgt: elke deelnemer kan zijn/haar vrienden via www.volkswagen.nl/dobbal en www.facebook.com/VolkswagenNL uitdagen voor een Dobbal-spel. De deelnemers krijgen van quizmaster Maxim Hartman een speciale dobbelsteen met 350 zijden, de Dobbal. Elk vlak op deze dobbelsteen staat voor een Volkswagen-model met een groen A-, B- of C-energielabel. Maxim laat voor elke kandidaat de Dobbal rollen. De quizmaster zorgt voor een persoonlijke noot door te reageren op de Facebook-foto’s van de kandidaten en hun vrienden. Dit is mogelijk door een speciale redactie die vier weken lang, 16 uur per dag Maxim hiermee helpt. Bij het rollen van de Dobbal komt altijd een schoner Volkswagen-model naar voren. Deelnemers die de schoonste modellen weten te gooien, maken kans op een gloednieuwe en schone Volkswagen up! (A-label, 14% bijtelling bij zakelijke inzet)Het Grote Volkswagen Dobbalspel is vanaf 5 december gedurende vier weken in de lucht. De campagne werd bedacht en ontwikkeld door bureau ACHTUNG!

www.volkswagen.nl/dobbal
www.facebook.com/VolkswagenNL