Volkswagen-commercial `Oud Vrouwtje` genomineerd voor Ster Gouden Loeki

De Volkswagen tv-commercial ‘Oud Vrouwtje’ is genomineerd voor Ster Gouden Loeki, dé reclamepublieksprijs van Nederland. In totaal zijn er 36 genomineerde commercials. Tussen 6-22 december kan iedereen hier zijn stem uitbrengen. ‘Oud Vrouwtje’ heeft dit jaar al diverse (inter)nationale reclameprijzen gewonnen, waaronder een Bronzen Leeuw bij het toonaangevende reclamefestival van Cannes.

`Oud Vrouwtje` is een 45 seconden durend filmpje waarbij de betrouwbaarheid van de Volkswagen Golf op humoristische wijze naar voren wordt gebracht door een vader en zoon die samen een auto kopen bij een bejaarde dame. Op YouTube is de commercial al meer dan 3,7 miljoen maal bekeken.

 

Maandelijks onderzoek

De ‘Oud Vrouwtje’-commercial van Volkswagen was direct zeer populair. Dat bleek ook uit de representatieve steekproef die Intomart GfK in opdracht van de Ster maandelijks uitvoert om uit te zoeken wat de tien populairste tv-commercials van een bepaalde maand zijn. Van deze tien blijven er na een publieksstemming op www.stergoudenloeki.nl drie over. Deze commercials gaan door naar de jaarverkiezing. ‘Oud Vrouwtje’ is één van de 36 halve finalisten waarop tussen 6 en 22 december aanstaande via deze site kan worden gestemd. Na de stemming blijven vijf finalisten over. Tijdens een live tv-uitzending kan heel Nederland vervolgens via telefoon/sms dé commercial van het jaar aanwijzen.

 

Oud Vrouwtje al vaker in de prijzen

De door reclamebureau DDB Amsterdam ontwikkelde commercial is dit jaar al vaker in de prijzen gevallen. Zo won het filmpje een Bronzen Leeuw bij het toonaangevende internationale reclamefestival in Cannes. De jury rekent ‘Oud Vrouwtje’ tot de 100 beste commercials ter wereld. In Nederland won de commercial een ADCN Zilveren Lamp, de belangrijkste Nederlandse reclameprijs.

Bekijk hier de commercial