Lente in Geneve: Volkswagen onthult nieuwe Golf Cabriolet

Met de presentatie van de nieuwe Golf Cabrio tijdens de Autosalon van Geneve (3 tot en met 13 maart) opent Volkswagen een nieuwe hoofdstuk van een succesverhaal. De open vierzitter is als vanouds voorzien van een stoffen kap en heeft een innovatieve elektrohydraulische bediening die het dak binnen 9,5 seconden volledig automatisch kan openen. Geinteresseerden in de Golf Cabriolet kunnen zich vanaf nu aanmelden via www.volkswagen.nl/golfcabrio.

De nieuwe Volkswagen Golf Cabrio behoort tot de stilste cabriolets van dit moment. Die rustgevende stilte is mede te danken aan het nieuwe stoffen cabriodak, dat op diverse manieren is verbeterd. Het is standaard voorzien van hydraulische bediening, waardoor de kap van de Golf buitengewoon snel kan worden geopend. Zowel openen als sluiten is mogelijk terwijl wordt gereden met een snelheid tot 30 km/uur.

 

Led-achterlichten

Het ontwerp van de nieuwe Golf Cabrio is weliswaar gebaseerd op dat van de gesloten driedeurs Golf, maar toont een eigen, dynamisch karakter met een andere achterkant, een lagere daklijn en een vlakker liggende voorruit. De uitstraling van de nieuwe cabriolet wordt nog dynamischer wanneer de optionele bi-xenonverlichting wordt besteld. Led-achterlichten zoals die ook in de Volkswagen Golf GTI worden geleverd, zijn standaard op de Cabrio. Andere standaard veiligheidsvoorzieningen zijn de automatische rolbeugel, hoofdairbags, zijairbags, knieairbag voor de bestuurder en Elektronisch Stabilisatie Programma (ESP).

 

BlueMotionTechnologies

Volledig gericht op ontspannen rijden zijn de zes direct ingespoten turbomotoren met vermogens van 77 kW/105 pk tot 155 kW/210 pk. Vier versies met benzinemotor (TSI) en één met dieselmotor (TDI) kunnen worden geleverd met DSG-transmissie met dubbele koppeling, en drie motoren zijn leverbaar met BlueMotionTechnologies. Hoe efficiënt de nieuwe Golf Cabrio met brandstof omspringt, illustreert de 1.2 TSI met 105 pk en BlueMotionTechnologies. Deze komt dankzij zijn lage CO2-uitstoot van 132 g/km in aanmerking voor ‘20% bijtelling’.