Beetle-advertentie komt tot leven met speciale app

Volkswagen introduceert de eerste printadvertentie in Nederland met Aurasma-technologie. Dankzij een speciale, gratis app komt de nieuwe Beetle op iPhone4, iPad2 en Android-toestellen tot leven. Wie de advertentie van de Beetle voor de cameralens houdt, zal zien dat de Beetle uit de advertentie zijn weg vervolgt op het beeldscherm van het mobiele apparaat. De eerste Nederlandse ‘Aurasma-advertentie’ staat nu onder meer in AutoWeek, Autovisie en Voetbal International.

De introductiecampagne voor de nieuwe Volkswagen Beetle is gestart. In de advertentiecampagne ontdoet de Beetle van de 21e eeuw zich van het flowerpower-imago. Deze week is de advertentie te zien in onder meer AutoWeek, Autovisie en Voetbal International.

 

Hightech app zet Beetle in beweging

De Volkswagen Beetle-advertentie krijgt letterlijk een extra dimensie door de Aurasma-technologie. Gebruikers van een Android-toestel, een iPhone4 of iPad2 kunnen hun toestel op de advertentie richten. Aurasma ‘herkent’ de advertentie. Daarop begint de auto in de advertentie te rijden, vervolgens leidt de rit naar de nieuwste commercial van de Beetle en naar een ‘landingspagina’. Hier is het mogelijk om digitale brochures of prijslijsten te bestellen, extra filmmateriaal te bekijken, de dichtstbijzijnde dealer te vinden en bellen, en door te gaan naar Volkswagens Facebookpagina.

 

Eerste Nederlandse advertentie met vernieuwende technologie

Volkswagen is de eerste adverteerder in Nederland die gebruik maakt van Aurasma-technologie die de virtuele en de echte wereld met elkaar verbindt. Aurasma geldt als de opvolger van de zogenaamde QR-codes. Het voordeel is dat Aurasma het beeld (in dit geval de nieuwe Beetle) herkent en vervolgens toegang geeft tot extra content. Ontsierende ‘blokjescodes’ in advertenties zijn daarmee verleden tijd.