Climax introductiecampagne nieuwe Volkswagen Polo Bluemotion

De introductiecampagne van de nieuwe Volkswagen Polo BlueMotion 1.2 TDI bereikte onlangs een opmerkelijk hoogtepunt in Milaan. Daar overhandigde Jasper van der Bijl van Volkswagen een gloednieuw exemplaar van de extra zuinige Polo aan Arno Tacken, winnaar van de zuinigheidswedstrijd ‘Tem de Tank Live’. Tacken, een van de drie finalisten uit ruim 100.000 spelers, wist tijdens de rit naar Milaan een verbruik te realiseren van maar liefst 1 op 39.

De wedstrijd vormde de finale van een introductiecampagne rondom de nieuwe Volkswagen Polo BlueMotion, waarbij social media en diverse blogs werden ingezet. De kern vormde de Hyves-game ‘Tem de Tank’, waarin spelers virtueel zo precies mogelijk van Amsterdam naar Milaan moesten rijden. Dat wil zeggen, dat zij met zo min mogelijk diesel brandstof moesten arriveren; de nieuwe Polo BlueMotion is immers zó zuinig dat, ondanks de afstand van bijna 1200 kilometer, een tank leegrijden een hele uitdaging is.

 

Opzienbarende finale

De campagne, die werd ontwikkeld door reclamebureau Tribal DDB, werd massaal opgepakt: in krap een maand werd het spel meer dan 170.000 keer gespeeld door ruim 100.000 unieke spelers. De drie beste spelers plaatsten zich voor de grote live finale. Zij traden afgelopen week tegen elkaar aan om – ditmaal met een echte Volkswagen Polo BlueMotion én zo zuinig mogelijk - naar Milaan te rijden.

 

Geen overtredingen

Onder het toeziend oog van een meerijdend jurylid reisden de deelnemers in twee dagen af naar de Italiaanse modestad, met een tussenstop in het Zwitserse Luzern. Onderweg bepaalden de deelnemers zelf hoe het zuinigst te rijden. Uiteraard moesten zij zich wel aan de plaatselijke verkeersregels houden, zoals de minimum snelheid. Eenmaal op de eindbestemming aangekomen, werd nauwkeurig berekend hoeveel brandstof elke auto had verbruikt.

 

Grote verbazing

De prijsuitreiking vond plaats in het prestigieuze designhotel Nhow Milano, waar bijvoorbeeld ook Elite Models zijn hoofdkwartier heeft. Daar ontving een verbaasde Arno Tacken uit handen van Van der Bijl de cheque ter waarde van een gloednieuwe VW Polo BlueMotion. Groot was ook de verbazing over het extreem lage verbruik dat Tacken had gerealiseerd: 1 liter diesel op maar liefst 39 kilometer: “Natuurlijk hield ik de ramen dicht en de airco uit”, aldus de gelukkige winnaar. “Bovendien reed ik zo constant mogelijk en probeerde ik goed te anticiperen op het verkeer”.

 

Zonder wegenbelasting

De wegenbelastingvrije Volkswagen Polo met BlueMotion Technology 1.2 TDI wordt door de Nederlanders massaal omarmd. Doordat hij zo zuinig is, kan hij in Nederland zonder wegenbelasting worden gereden. Sinds zijn komst naar de showroom, april van dit jaar, verkocht Volkswagen al meer dan 9.000 exemplaren.