Leusden,
17
juli
2019
|
16:46
Europe/Amsterdam

Volkswagen bereidt productiestart elektrische ID.3 voor

Volkswagen bereidt productiestart elektrische ID.3 voor

Samenvatting

Bij Volkswagen Sachsen GmbH in Zwickau is de pre-productie van de ID.3 van start gegaan. De fabrieken van Volkswagen Group Components in Kassel, Salzgitter en Braunschweig zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor de ontwikkeling en productie van de belangrijkste componenten voor dit nieuwe elektrische model.

“Dit is een mijlpaal voor ons”, zegt Thomas Schmall, voorzitter van de Raad van Bestuur van Volkswagen Group Components. “Voor de ID.3 leveren wij de belangrijkste onderdelen. Onze vestigingen in Kassel, Salzgitter en Braunschweig zijn hier speciaal op ingericht.”

Elektrische aandrijving: sleutelrol voor Kassel

De fabriek van Volkswagen Group Components in Kassel levert de elektromotor. Daarnaast worden er componenten voor het platform van de ID.3 gemaakt, zoals de batterijdrager, dwarsbalken en de middentunnel. Met onderdelen die de fabrieken in Salzgitter, Poznań en Hannover aanleveren, worden in Kassel de elektrische aandrijfunits geassembleerd. In de toekomst worden dit er jaarlijks 500.000, bestemd voor de Europese en Noord-Amerikaanse markt. 

Rotor en stator uit Salzgitter

De fabriek van Volkswagen Group Components in Salzgitter legt zich toe op de productie van rotors en stators, twee fundamentele onderdelen van de elektromotor. Dagelijks zullen 2.000 rotors en stators worden gemaakt. Binnen Volkswagen Group Components heeft Salzgitter tevens de end-to-end-verantwoordelijkheid over de verdere ontwikkeling van accutechnologie – van research tot recycling. Eind 2019 wordt een pilot-fabriek operationeel voor de productie van batterijen, in 2020 is een pilot-fabriek voor recycling gereed. 

Accusysteem uit Braunschweig

Het batterijsysteem van de ID.3 wordt samengesteld in Braunschweig. Hiervoor wordt een nieuwe assemblagehal gebouwd, ter grootte van negen voetbalvelden. De fabriek, die dit najaar wordt geopend, heeft een capaciteit van 2.000 batterijsystemen per dag. Voor de assemblage van de ID.3 worden de batterijsystemen naar Zwickau getransporteerd. In Braunschweig vindt ook de productie plaats van onderdelen voor het onderstel van de ID.3, alsmede de assemblage van voor- en achterassen.

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.